Lige en lille turbo analyse af lørdagens marathon

Så er jeg endelig hjemme i Kalundborg igen, og dermed er jeg hjemme ved min Garmin-usb-stick og har fået uploaded data fra lørdagens marathon. Data er blevet analyseret lidt nærmere, og jeg er om muligt endnu mere stolt og glad efter denne analyse.

Løbet kan ses her. Total distance er ifølge uret 42,48 km. De ekstra meter skyldes nok at jeg faktisk præsterede at løbe lidt rundt om mig selv fordi jeg ville den forkerte vej rundt om depotet den ene gang og fordi jeg lige måtte ud bag en busk efter 13 km (ny blære ønskes!) Det hele blev løbet med en gennemsnitstid på 5.02 min/km. Det var jo dermed en klar forbedring ag min bedste marathontid, men derudover var der faktisk mange andre rekorder i lørdagens løb.

På en time har jeg løbet 12,11 km (har aldrig løbet over 12 km på en time), 10 km er løbet på 49.21 (det er kun sket på løbebånd tidligere), og så er der ½ marathon i ny PR på 1.44.44. Km 41 er den hurtigste km med 4.47 min, og ser man bort fra de første km, så ligger mine km tider med en spredning på 31 sek (fra 4.47 til 5.18) Og ser jeg bort fra de km, hvor jeg enten var i depot eller ude bag en busk, så er spredningen nede på 22 sek! Derudover har jeg løbet med et negativt split på ca. et minut (har ikke lige gidet regne efter, og endomondo fortæller mig det desværre ikke lige umiddelbart).

Og så så jeg i øvrigt skide godt ud – i hvert fald efter de første 3 km (takker fotografen for ikke at tage billeder omkring de 40 km ;) )

6 thoughts on “Lige en lille turbo analyse af lørdagens marathon

  1. Hvorfor kan man ikke se dine kilometer tider på Endomondo ? :)
    Det er jo stadig så sindsygt godt løbet, oveni købet med et toilet besøg under løbet også, det er da vildt, og du skulle bare hygge dig igennem.. :D

    Og ja, efter 3 km ser du stadig godt ud ;)

    • Endomondo er godt nok også lidt skør, når jeg bruger linket, men hvis jeg går ind uden at bruge linket kan jeg se km tider ved at vælge lap times nederst (skal altså absolut også lige vænne mig til den nye endo-version!) Ja jeg er tydeligvis total utroværdig, når jeg udtaler mig om mine planer omkring mine løb – men jeg skrev også, at det vigtigste var at jeg kom igennem i et stabilt tempo, og det overholdt jeg i det mindste ;)

Skriv et svar

