November forsvandt og sneen kom…

Så siger kalenderen allerede december! Efter en super afslutning på oktober (med 6 timersløb) var der ingen forventninger til november. Alligevel blev det nok årets bedste måned. Jeg løb i hvert fald mit livs løb – ø-marathon i tiden 3.33.49! Et resultat som overraskede mig meget! Derudover bød november på en optrapning af løbemængden, og en sejr til diabetes-løbet i Kalundborg. Det jeg nok mest vil huske måneden for, er at det var den måned, hvor jeg lige fik en lille øjenåbner, og har måttet arbejde lidt med mit syn på mig selv som løber. Fra end ikke at drømme om, at kunne løbe marathon i tider under de 3.40 (noget jeg heller ikke troede jeg var i stand til lige nu), ja så var jeg pludselig i stand til det, og mere til…

Så fremover vil jeg måske ikke helt se mig selv som slowrunner, fordi jeg ligesom nu ved, at jeg faktisk godt kan… Når det så er sagt, så kommer det ikke til at ændre det store. Jeg vil stadig løbe for at hygge mig. Jeg vil stadig løbe de fleste af mine ture som langsomme hyggeture med tyggegummi munden og med små glædeshop, når jeg lige føler for det…. Uden løbeglæden, så er de der tider alligevel ligegyldige :)

December kommer til at handle om at netop at hygge mig :) Jeg havde overvejet at december skulle afsluttes med et PR forsøg på halvmarathon, men eftersom jeg lavede 2 x PR på halvmarathon i sidste uge, så er jeg faktisk ved at have besluttet, at jeg dropper det, og gemmer det til 2013. December startede med at jeg vågnede noget rundtosset op! De der ture i baren og ikke mindst timerne på de der stylter (indtil jeg hoppede i de flade og så løb et marathon på dansegulvet) kunne bestemt mærkes! Men løbes skulle der, og da 5 Tårns Motion afholdt adventsmarathon var det jo meget oplagt at løbe forbi og sige hej – både på ruten og i baren – så det gjorde jeg :) Ellers kommer december nok til at byde på endnu et marathon, men det bliver ren hygge (det sagde jeg vist også inden ø-marathon, men den her gang mener jeg det! – og jeg skifter heller ikke mening undervejs). Derudover kommer december muligvis også til at byde på nogle flere ture i trailskoene. Dagens løbetur foregik netop i trail-skoene – 15 km i nyfalden sne! Og bortset fra de første 4 km (hvor min højre fod var lidt sur på skoen), så var det nu altså en dejlig tur. Det er sgu skønt med det der sne – så længe der altså ikke er alt for meget is! (Så det krydser jeg fingre for!)

Ellers er der vist kun tilbage at sige Glædelig 1. søndag i advent :)

December startede med tømmermænd, som dog først for alvor satte ind efter dagens morgenløbetur - hvor jeg endnu en gang kom til at crashe et løb - denne gang adventsmarathon i Kalundborg (jeg holdt mig dog til 8 km)<br /><p class=Foto: Lars Lundgaard” width=”584″ height=”388″ class=”size-full wp-image-435″ /> December startede med tømmermænd, som dog først for alvor satte ind efter dagens morgenløbetur – hvor jeg endnu en gang kom til at crashe et løb – denne gang adventsmarathon i Kalundborg (jeg holdt mig dog til 8 km)
Foto: Lars Lundgaard

Skriv et svar

