Man bliver sgu sådan helt glad.

Over 60 løbere startede i går på et begynder-løbeforløb i klubben. Det er virkelig sejt, og virkelig mange i sådan en lille by, og vildt for en klub, som godt nok er stor! Men når der pludselig står 60 mand ekstra, så er vi virkelig mange i klubben! Jeg er ikke med i noget af det der begyndertræning, så jeg løb en normal tur med nogle af de andre i går, mens begynderne havde deres første træning.

Men udover at kunne glæde mig over alle de mennesker, der har lyst til at begynde at løbe i klubben, så er der et par andre løbebegyndere, som jeg også kan glæde mig over. Især fordi jeg har en finger med i spillet. Min mor har jeg allerede nævnt! Hun starter i weekenden på uge 4 i hendes program, og holder stadig fast i træningen, selvom jeg altså ikke længere er der til at hive hende af sted.

Men derudover har jeg faktisk også sat endnu en i gang – nemlig min chef. Efter kort tid på jobbet fik jeg nemlig et prik på skulderen med en forespørgsel om en snak… Den handlede om, at han gerne ville have lidt hjælp til at komme i gang med noget løb. Han har efter eget udsagn hadet at løbe, når han tidligere har forsøgt at komme i gang med det. Derfor var det selvfølgelig også fedt, at han kom til mig. Et par dage efter var han i gang, og har løbet lige siden, og har efterhånden løbet i en 6-7 uger. Det er i sig selv fedt, og noget der gør mig glad… Når telefonen bliver hevet frem under frokosten, fordi jeg lige skal se morgenens løbepas på endomondo, så bliver man sgu bare glad indeni. Men også bare at se den glæde løbet giver, og også stoltheden. Det er sgu fedt…

Historien om chefens løbeprojekt har såmænd spredt sig så meget, at kollegerne kommer og spørger ind til hvordan og hvorledes, hvis de nu vil starte eller løbe noget bestemt, eller hvis de har lidt problemer med et eller andet… Jeg har jo på ingen måde svaret på det hele, men det at kunne give lidt input er sgu en fed fornemmelse :) Og så håber jeg da at det på sigt betyder, at endnu flere får lysten til at komme i gang….. (og altså ikke kun fordi det er Januar, og derfor nærmest en naturlov, at man skal begynde på noget aktivt!)

Skriv et svar

