Klar til bakkerne…

I morgen står den på vintermarathon her i Kalundborg. Jeg plejer ikke at være skide god til at huske at forberede mig på underlag og rute, men den her gang har det været helt umuligt ikke at gøre det. Først og fremmest så har jeg jo hørt om den her helveds-rute siden jeg nærmest startede i klubben i september, og imens vi har nærmet os dagen for årets vintermarathon er der i klubben, på facebook, selv på jobbet blevet snakket meget om den her meget bakkede og hårde rute. Vejret har også vejret rundet en del. Og jeg kan forstå, at det er godt at det er koldt, så det er “rigtig” vintermarathon-vejr.

Så jeg er faktisk noget mere forberedt en jeg plejer at være. Jeg ved hvor de værste bakker – bl.a. er jeg så forberedt, at jeg ved at Bøgebakken åbenbart er “killeren” med noget der ligner 55 højdemeter. Bakken som mange har fortalt mig, at man bare bør gå op ad… Der er også noget om det, eftersom vejen står som nummer 16 på listen over Danmarks stejleste veje . Derudover har jeg helt tjek på, at der senere venter et længere stykke, hvor det går op og ned og op og op og ned og op….. Jeg er faktisk så forberedt, at jeg ligefrem er bange for at jeg bliver skuffet, nu hvor jeg har hørt så meget om hvor forfærdelig ruten er – og nu i hvert fald ikke bliver overrasket over bakkerne!

Men klokken 10 går starten, og der løbes så to runder a 21,1 km. Der er depot for hver 5 km, og strategien er at overleve på vand og et par gels med risiko for at gå lidt sukkerkold (jeg plejer at medbringe eget energidrik, men det bliver bare lidt for besværligt i morgen, så jeg har valgt helt at droppe det). Tidsmæssigt har jeg igen ikke de store ambitioner. Jeg trapper samlet set op i træningsmængde lige nu, og derfor skal jeg ikke løbe mig selv mere i smadder end at jeg kan klare en forøget mængde træning i næste uge. Jeg kunne da ærlig talt godt tænke mig at løbe under de her 4 timer, og jeg kunne også godt tænke mig at lægge 1 km intervaller ind, hvor tempoet bliver presset lidt (bare fordi det er lidt sjovere at løbe på den måde) op og skal jeg være lidt optimistisk, ja så kunne jeg da også godt tænke mig at presse den lidt på nogle af de mindre bakker (bare fordi jeg jo faktisk ikke kan lide bakker, og det derfor er sjovere at få dem overstået hurtigt). Men det er nok noget jeg ser på i morgen, når jeg ved hvad stængerne siger til det hele :)

Skriv et svar

