Endnu et dejligt marathon-eventyr!

Dagens løbesucces i detaljer
Nøjagtig som det åbenbart skal være, sov jeg virkelig træls i nat… Klokken 7.30 var jeg derfor overhovedet ikke frisk eller noget der lignede. Efter en omgang havregryn og en halv liter vand, var jeg dog tilbage til menneskelige tilstande :) Jeg var på stadion i god tid og fik startnummer og chip monteret, og blev udstyret med gels og druesukker. Jeg glemte at tjekke, hvor depoterne var, men et par klubkammerater kunne heldigvis fortælle det, da jeg opdagede det kort før starten. Så var jeg klar!

5.30 min/km skulle der lægges ud i! Raketten blev fyret af (altså, sådan en rigtig en som skal op i luften), og af sted gik det…. Og det gik fuldstændig efter planen! Første km tog 5.30!!! Det viste sig så senere, at blive dagens 4. langsomste km, for herefter gik min indre selvmordspilot ind og tog over.. Jeg rystede lidt på hovedet nogle gange, og sagde til mig selv, at det nok var rimelig dumt, men jeg kom aldrig til det der handling! Så af sted gik det. Efter små 4 km ventede Bøgebakken for første gang. Jeg har altid en milliard tricks, når noget bliver hårdt, så strategien var at tælle skridt og bare løbe uden at anerkende, at det var hårdt. ~300 skridt og en noget højere puls senere, var jeg på toppen. Jeg var måske ikke ligefrem skuffet, men tanken “var det det?” var der lige inde forbi min hjerne.

Herfra gik det ud mod Røsnes – op og ned! Ikke af verdens største bakker, men der var bare konstant højdeændringer. Efter 12,5 km ventede ca 3 km, hvor der var flere bakker i streg. Selvmordspiloten kom igen i hopla, og der blev lavet bakketræning ved lige at presse den lidt op af de fleste af bakkerne. De andre har nok tænkt jeg var gal i låget med de her så temposkift på sådan et sted, men det var sgu fedt! Og det var igen et super trick, for de der bakker var bare lynhurtigt væk på den måde. Herefter kom jeg op og lå bag et par tri-herrer, som snakkede og hyggede sig gevaldigt. Det var nemt at falde ind i deres tempo – selvom det var for højt!

Efter 21,1 km rundede vi stadion og tog ud på 2. omgang. Herfra røg tempoet lidt ned, og der gik godt med snak i den. Vi fik diskuteret hver vores mål for i år, Grækenland osv. Det var sgu ganske hyggeligt, og km røg afsted uden jeg rigtig lagde mærke til det! Vi snakkede så meget, at vi i farten “glemte” anden del af Bøgebakken, som dermed overraskede i hvert fald mig lidt, og bestemt levede op til rygterne på anden omgang! Med 10 km igen blev vi splittet op og jeg løb herefter selv hjem. Det var også her, at jeg løb på det her mere kuperede stykke, hvor jeg havde været nok så overskudtagtig på første turen….. Det var jeg ikke den her gang! Jeg forsøgte at presse den på et par af bakkerne, men det var ligesom bare ikke helt så sjovt på anden omgang ;)

Med 4 km igen blev det hårdt! Jeg manglede væske og energi! På trods heraf kom jeg faktisk ind i et ganske fint tempo, men det var ikke verdens største fornøjelse :) I mål blev der heppet af klubkammeraterne, og Aage stod med medalje og et kram, som jeg glædeligt tog imod på trods af, at det der med at stå ordentligt på fødderne var lidt svært :)

Herefter stod den på suppe, kage, brød, slik, væske, snak, hygge, “tak for turen”-snakke mv i klubhuset… Der er meget at sige, men det kan også gøres kort: FANTASTISK LØB!

Tal og facts
Og i min store begejstring over at fortælle om følelser og oplevelser under løbet, ja så røg alle de der fakta og tørre tal. Men her kommer de ;) Tiden blev 3.41.37, og det er dermed mit næst-hurtigste marathon ud af de 4 jeg har løbet. Det er uden tvivl den hårdeste rute jeg har løbet, og selvom den var lidt kold fra de 30 km og hjem, så var den også fandens smuk! 1. halvmarathon blev klaret i 1.49.05, og 2. halvmarathon blev så klaret i noget der ligner 1.53. Så ja der blev sat lidt til på anden omgang, men det var ganske forventeligt efter det der crazy udlæg jeg fik smidt mig selv af sted i. Tiden rakte til en 1. plads hos kvinderne, men endnu vigtigere en samlet 9. plads :) Så jeg er stolt, lidt træt og glad :)

5 Tårns Motion har selvfølgelig total check på sådan et arrangement, så der er også blevet taget en milliard billeder fra i dag af klubbens fantastiske fotografer! De ligger ikke klar endnu, men jeg smider et indlæg ind senere i dag med et par billeder af dagens strabadser :) (Hvis der mod forventning ikke kommer nogen billeder, så er det nok fordi jeg har lignet en lidende flodhest på dem alle…..)

4 tanker om "Endnu et dejligt marathon-eventyr!"

  1. Tillykke med løbet – det er bare sejt! Jeg arbejder selv på det mentale, specielt på bakker og når trætheden sætter ind, så jeg “suger” råd og erfaringer. Jeg må prøve dét med at tælle skridt næste gang :)

    • Tak :) Prøv dig frem.. For mig fjerner det fokus og vupti, så er jeg pludselig over bakken. Måske det også virker for dig, ellers må du finde et andet trick :)

Skriv et svar

