Kuldeskader og en lille update

Gå nu væk kulde
Jeg gør alt hvad jeg kan for at holde fanen højt og bevare optimismen og lysten her i kulden. For de fleste vil nok give mig ret i, at det ikke altid er lige let at komme ud i det kolde vejr… Når det er sagt, så har det faktisk ikke været et problem for mig, og jeg vil da også påstå, at man kommer rigtig langt med godt løbetøj!

Alligevel må jeg erkende, at jeg begynder at blive lidt træt af kulden, og desværre har den også sat sine spor! Efter søndagens marathon og nogle lange ture tirsdag og i dag, og en 12 km onsdag, så begynder huden i mit ansigt simpelthen at melde pas, og her til aften sidder jeg bare med smertende hud i store dele af ansigtet :( Det er virkelig ikke rart, og bare ret irriterende. Når temperaturen kommer ned, så ved jeg jo godt at det er vigtigt at passe på med at dække huden godt til. Men ligeså snart jeg har løbet lidt, så får jeg som regel fjernet buff’en fra ansigtet, fordi jeg simpelthen ikke kan lide at være alt for dækket ind i ansigtet, både pga vejrtrækning, men også fordi jeg faktisk sveder ret meget her i kulden, og synes det er ubehageligt, at blive helt våd i ansigtet. Men lige nu virker det selvfølgelig tosset, fordi det bare gør så ondt.

Kuren er derfor at jeg sidder fuldstændig smurt ind i den fedeste creme, jeg har kunnet finde herhjemme… og så er jeg lige nu meget glad for, at jeg ikke har planlagt at løbe på job i morgen tidligt, så huden bliver skånet indtil om eftermiddagen, hvor der også kun venter en kortere tur :)

Go’e stænger
Efter søndagens lille bakketur har benene selvfølgelig være lidt trætte. Men faktisk overraskende lidt! Og det er faktisk gået overraskende godt med at komme ovenpå igen. Allerede mandag var jeg klar til at løbe igen, men jeg trak den dog alligevel til tirsdag, hvor jeg løb 20 km i et tempo der er hurtigere end hvad jeg plejer.. Det var fedt at jeg kunne, men det var selvfølgelig ikke det klogeste i verden ;) Derfor har jeg i går og i dag forsøgt at tage farten af igen, så jeg kommer ned i mig dejlige hyggetempo :)

Men hvor jeg efter de to seneste marathons i slutningen af 2012 altså godt kunne mærke achillesenen og lige skulle passe lidt på i ugen efter løbet, så føler jeg mig denne gang helt ovenpå. Det er fantastisk og bare så fedt! Og det er jo bare en super start på året, at kunne mærke, at træningen flytter mig i den rigtige retning. Og derfor kan jeg også se frem til lørdag, hvor en ny længere løbetur venter (Så må temperaturen bare gerne komme lidt op, og mit ansigt få det lidt bedre igen!) :)

Skriv et svar

