Dagens langtur førte mig til spidsen af Røsnæs…

…og lærte mig lidt mere om at løbe i kulden (og om hvad der sker ved vand i kulden)!

Det var knap så fantastisk da vækkeuret ringede klokken 7.15 i morges, fordi jeg skulle op og spise inden det gik løs med dagens 36 km løbetur. Efter lidt havregryn føltes det dog noget bedre, og da Bjarne kom forbi kl 8.30, var rygsækken pakket og jeg var også mentalt klar til løb. Der var vindstille, koldt, men faktisk lækkert og flot! Først gik turen af sted for at samle Aage op, og så gik turen eller mos spidsen af Røsnæs.

På den første del af turen løb vi på en del af vintermarathonruten. Men herefter fortsatte vi ud på den del af Røsnæs, hvor jeg ikke havde været tidligere. Turen bød på en masse små bakker og ellers bare flot natur. Jeg kan bestemt godt forstå hvad folk mener, når du snakker om at Røsnæs er et lækkert sted, og jeg glæder mig da bestemt til at se nærmere på området til sommer. Efter en 17-18 km nåede vi fyret på spidsen og det blev tid til endnu en tår vand. Vandet i slangen til min væskeblære var allerede her begyndt at fryse til, men jeg forsøgte at holde gang i det ved at drikke lidt løbende :)

Da vi efter et kort stop på spidsen vendte snuden den anden vej, blev vi mødt af en stiv og kold modvind og en fandens masse bakker, der i starten kun (næsten) gik opad! Efter et par km kom vi heldigvis mere i læ, og det blev noget mere behageligt. Bakkerne fladede også hurtigt ud, og det gik derudaf i det planlagte tempo omkring de 5.45. Ved 26-27 km var det imidlertid slut med at få væske gennem slangen, men heldigvis havde vi et depot omkring de 30, og så var det jo ikke et problem at klare den hjem derfra. Så dagens lektier må være at starte ud med væsentligt varmere vand og så ellers være meget opmærksom på at sikre lidt løbende flow i slangen, så det ikke fryser til ;)

Derudover var det en skøn tur i godt selskab. Det blev koldt! Det blev faktisk ret koldt, men vi kom godt hjem uden at blive for kolde. Desuden debuterede mit nye Garmin 910xt på dagens tur – og jeg er indtil nu super tilfreds, og håber at det fortsætter med at fungere som det skal! I morgen står den nok på lidt badminton for første gang i 9 måneder :) og mandag er jeg tilbage i løbeskoene! God weekend allesammen…

Og her kan i lige se et par billeder fra dagens tur:

Skriv et svar

