Løbefest i Viborg

I august 2011 deltog jeg på et stafethold i 24 timers løb i Viborg. Det var en fed oplevelse, og faktisk en af de oplevelser, som jeg ser som et af vendepunkterne i min løbetid, fordi jeg da fik øjnene op for det sociale i løb, og måske også fik øjnene op for, at jeg kunne nogle ting løbemæssigt.

I 2012 var der andre ting på programmet, og sådan var planen egentlig også i 2013. I stedet ville jeg have deltaget i et 24 timers løb i Holte (som jeg også deltog i sidste år), men i sidste uge kom chok-meddelelsen om, at løbet var blevet flyttet ind til København og nu i øvrigt kun var et 6 og 12 timers løb. Eftersom vi allerede havde aftalt hold og planlagt det hele, så var det selvfølgelig en skuffelse at få den nyhed. Men når det så er sagt, så synes jeg også det er spændende med et 6 og 12 timers løb i København og jeg planlægger bestemt at deltage. Det der gjorde det ærgerligt, og som gør at mange er skuffet, er at udmeldingen først kommer nu! og at der slet ikke har været nogle forvarsler, og at mange derfor allerede har planlagt en masse.

Jeg skulle have været i Holte med en gruppe fra Løbeklubben på facebook, og deres side har været fyldt af skuffede kommentarer siden meddelelsen om at løbet er ændret. Ret hurtigt gik de skuffede kommentarer dog over i konstruktive ideer til et alternativ. Og her kommer 24 timers løbet i Viborg så ind i billedet, for nu tager der i stedet en gruppe på op mod 100 mand til Viborg til noget af en løbefest! Jeg havde oprindeligt ikke planer om at tage med, men da mit navn pludselig kom op i en tråd om at lave et hurtigt mixhold, ja så blev jeg lidt fristet…

Og efter at have tjekket min kalender og efter at have erkendt, at det faktisk passer ret godt ind, ja så har jeg nu meldt mig på banen. Det betyder, at jeg nu SKAL have noget tempo i stængerne til den 11 august! Og det er faktisk bare helt fantastisk, at jeg nu er lidt bundet, for så kan jeg ikke bare udskyde de der intervaller. Kalenderen byder på en del løb, hvor jeg gerne vil præstere fra midt april til midt juni, men så er der plads til intervaller og al mulig tempoleg, så jeg kan blive sej nok til at prøve at følge med drengene på holdet (med streg under prøve – for de er sgu for seje til at jeg kan komme til at følge med dem).

Så det bliver sgu fedt og jeg glæder mig allerede til august, hvor det går løs :)

4 thoughts on “Løbefest i Viborg

  1. Hyggeligt. Måske man kan hilse ordentligt på til den tid? Jeg er på et 8-mands hold, men det er heldigvis et hvor tempoet ikke er skruet sådan helt vildt i vejret. Håber jeg…

    • Det skal vi da selvfølgelig :) Sidst jeg løb var det også på et hyggehold – og det var vildt hyggeligt. Men nu glæder jeg mig faktisk også til at prøve at løbe lidt efter et resultat.

  2. Fedt at du kommer til Viborg – det var en af mine bedste løbeoplevelser sidste år, selvom jeg ikke fik så meget ud af det sociale! Jeg regner også med at være med i år, igen som solo-løber på 12 timer. Målet var oprindeligt 100 km, men jeg ved ikke, om det vil være for ambitiøst i forhold til, formen først skal toppe i Grenå 14. september? Nå, under alle omstændigheder er jeg med, og glæder mig til at se dig ved kagebordet :-D

Skriv et svar

