Teknikspasseren opfordrer til donation af grej!

Med tiden lærer man at acceptere nogle ting! Jeg er ved at lære, at det der med teknik ikke altid er mig! Egentlig ikke fordi jeg ikke kan, men nok mere fordi jeg ikke har tid og tålmodighed til at sætte mig ind i det! Derfor har ugen været lidt hård for mig. Søndag aften smadrer jeg min telefon (onsdag var computeren tæt på at få samme omgang – det har været en MEGET kaotisk uge – jeg har også tacklet en dørkarm i en sprint inde i lejligheden pga travlhed)! Efterfølgende har jeg kæmpet for at finde ud af min reservetelefon! I går fik jeg min nye telefon! Efter et døgn fandt jeg ud af at oplade skidtet, og nu kører det…. altså nogenlunde! Jeg bander og svovler stadig, men jeg kan da bruge telefonen igen! Men jeg ved hvor jeg har det fra! Min mor!!!

Efter at have erkendt, at det er lidt overkill at have 3 Garmin ure og et suunto ur liggende hjemme, når jeg nu kun bruger 1 til løb og desuden bruger suunto uret som nat-ur (fordi der er lys i det), så har jeg besluttet at et af dem skal videre til en ny ejer. Og eftersom min mor klør på med sit løbeprogram og lige er gået i gang med uge 6 i programmet og ikke en eneste gang har misset en træning, ja så er hun jo den rette modtager! Så jeg har i dag overleveret vidunderuret til min mor, som på bedste teknikspasser vis har siddet og rodet løs med det :) Jeg tror der er hul igennem nu, og at hun kan bruge det til det hun nu skal :) Indtil nu har hun løbet med et ur i hånden og har måttet vente til det er lyst, for at kunne se uret! Nu bliver det i hvert fald meget nemmere, og forhåbentlig gør det også bare løbeturene endnu bedre.. Når det er sagt, så går det allerede rigtig godt, og jeg har i dag hørt om hvordan turen gang for gang bliver udvidet! En anden glædelig observation jeg har gjort mig her i det sønderjyske er, at der har sneget sig løbehansker og andet løbetøj ind i min mors garderobe :D Hun er selvfølgelig blevet oprettet på endomondo og har også fået instruktion i den del, og nu glæder jeg mig til at følge med i hendes træning derinde:)

Der er sikkert mange der kan nikke genkendende til, at man har alt muligt liggende, som man aldrig får brugt, men som andre kunne have glæde af! Nu har jeg i hvert fald en ting mindre, og har samtidig glædet en anden. Faktisk er jeg for nyligt faldet over facebooksiden https://www.facebook.com/Donerditgrej, som netop skaber opmærksomhed på den situation. Kort sagt fungerer siden ved at man donerer sit gear og grej, hvorefter der afholdet auktion om tingene. Pengene betales via betternow og går direkte til Diabetesforeningen. Så dagens blog afsluttes med en opfordring til at tjekke ud om man har lidt for meget lort liggende, som man ikke bruger, men som måske kunne glæde et andet sted… om det så er hos “Doner Dit Grej”, et familiemedlem, ven, bekendt eller andet er egentlig ikke så vigtigt :)

Som i kan se nedenfor, så er der alt for mange ure til at jeg selv får dem alle brugt! 3 er måske stadig rigeligt, men jeg holder fast i suuntouret som nat-ur, det fuldt funktionsdygtige Garmin ur som løbeur og det lidt skøre Garmin ur som backup og evt svømmeur (da jeg alligevel aldrig oploader de pas, og det er uploading der giver problemer)

image

5 tanker om "Teknikspasseren opfordrer til donation af grej!"

  1. Hej Seje Sidsel!
    Sad lige og så lidt statistik fra min side Donerditgrej og sandelig om ikke din blog ligger på første pladsen over unikke websites hvor der er kommer venner fra?!!
    Tusind tak for at du har gjort reklame for mit projekt – det er guld værd!!!
    De bedste hilsener,
    Kasper – Donerditgrej

Skriv et svar

