Februar måneds marathons

En meget hektisk januar måned er snart slut, og det har været tid til at se på løb i februar måned. I januar blev det til et enkelt marathon, og i februar er planen, at der skal være 2 marathons på programmet. Allerede på lørdag går det løs med det første – nemlig ved damhussøen i Vanløse. Et løb som jeg har deltaget i en enkelt gang før – for et år siden, hvor jeg løb halvmarathon. Jeg har været så heldig at lokke en anden kalundborgenser med, så jeg satser på en hyggelig tur i det Københavnske. Planerne for løbet bliver at gennemføre med en gennemsnitshastighed omkring de 5.30-5.45 min/km. Så det bliver relativt roligt! og selvom i nok har hørt mig sige det før… så holder jeg ord den her gang og begynder ikke at spæne af sted som en gal – som det jo er set før ;)

14 dage senere går det løs på Amager! Henriette afholder polterabendmarathon på min nye yndlingsrute! Selv om minderne fra sidste ø-marathon er ganske fantastiske, så skal der heller ikke denne dag spænes løs! Planen er ligesom den 2. februar at komme sikkert og roligt igennem.

Det hele afhænger selvfølgelig lidt af de næste par uger. Jeg er trods alt oppe og træne en mængde, som er noget af det højeste jeg nogensinde har trænet. Derfor kan planerne selvfølgelig nemt ændres, hvis kroppen kræver det. Indtil nu går det dog ganske fantastisk. I de seneste to uger er det blevet til henholdsvis 94 og 102 km, og det går over al forventning. I anledningen af min 28 års dag i går, løb jeg selvfølgelig 28 km! Men de 28 år kan bestemt ikke mærkes! I dag luntede og snakkede jeg mig således igennem 23,5 km med lette stænger og total overskud.

Så jeg håber selvfølgelig det fortsætter sådan, så jeg kan give den gas med træningen… især fordi jeg har givet mig selv en hel masse nyt træningsgear og sko i fødselsdagsgave, og glæder mig til at få brugt det hele :)

4 thoughts on “Februar måneds marathons

  1. Det lyder spændende og hygsomt med dine marathonplaner. Jeg er imponeret over, så mange km du får trænet. Jeg plejer at ligge på max 50-60, men nu hvor jeg skal træne til 24 timers løb på den seriøse måde, regner jeg med at skulle på 80-100. Det skal så siges, at jeg går/powerwalker ca lige så mange km som jeg løber, og svømmer/cykler ind i mellem. Men stadigvæk – jeg skal deropaf og vil bruge dig som et eksempel på, det sagtens kan lade sig gøre :-)

    • Jeg kan faktisk indimellem være i tvivl om gevinsten ved de ekstra km i forhold til formen og stængerne, men mentalt er jeg ikke i tvivl om, at det virkelig er guld værd.. og nok især jo længere man løber..Du har så mange løb og km i bagagen, at du helt sikkert også kan komme op i de mængder :)

  2. Jeg har også altid været bange for “junk-kilometer”. Nogle gange tror jeg der er større træningsmæssig fordel i at tage en tur på spinningcyklen eller i svømmehallen end på at løbe nogle km uden kvalitet – det svære er at vide, hvor grænsen går. Men nu skal jeg netop ud at bryde nogle mentale grænser i forbindelse med ultraløb, så skal der også løbes længere! Fysisk tror jeg nok det kan lade sig gøre, min største udfordring er at jeg har et skønt job der fylder (til tider, som er ALLE tider) rigtig meget, og at jeg sjældent er frisk på at løbe 20 km efter en dag på arbejde. Jeg overvejer lidt at opdele mine løbeture, så jeg kan æde nogle langsomme km om morgenen, og træne mere kvalitet efter arbejde. Er det ikke nogenlunde analogt til, hvad du har gjort? Jeg synes at huske, du ofte løb/løber til og fra jobbet?

    • Jeg er jo faktisk lidt en km-junkie – men jeg har lært på den hårde måde, at det ikke nødvendigvis er vejen frem, og tænker derfor meget på det nu. For et år siden delte jeg dem rigtig meget op, fordi det passede bedst med mit job.. Nu hvor situationen er lidt anderledes og jeg ikke arbejder 7 dage om ugen, men måske mere på visse dage, så tager jeg faktisk nu ofte de her 20 km efter arbejde. Det er hårdt i starten, men jeg er faktisk rigtig glad for det nu :)

Skriv et svar

