Lidt mere om mine drømme..

Januar har budt på næsten 400 km indtil nu – søndag til tirsdag bød på 71 km – derfor var det måske ikke så underligt, at jeg i går fik spørgsmålet “Du, hvad er det overordnede mål med alle de km?”

Og jeg har jo faktisk allerede skrevet om mine planer for 2013, som primært handler om at løbe et godt og stabilt 6 timers løb. Men jeg ved godt, at den store træningsmængde måske nok peger lidt i retningen af “mere”… og ja, det er måske på tide at indrømme, at jeg har nogle drømme! Det er drømme, som jeg ikke vil konvertere til “planer” lige nu! Når jeg først har lavet en plan, kan det nemlig nemt blive lidt stift for mig, fordi jeg går så meget efter målet. Det skete sidste år – og det blev min træning bestemt ikke sjovere af! Derfor har jeg mine drømme, og måske resulterer de i løbet af 2013 i nogle “hovsa-tilmeldninger”

Drømmen om et 100 km løb er tilbage igen! Rent praktisk kan den planlagte 50 km i Bramming ende i en hovsa-konvertering til 100 km, men de andre 100 km løb jeg kender til i DK passer ikke helt ind i hverken mit program eller hoved! Så det er altså en drøm, hvor mange ting skal falde på plads af sig selv, før den kan gå i opfyldelse.

En anden drøm handler om at løbe flere marathons på få dage. I juni afholder min klub Quintuble, som er 5 marathons på 4 dage Tjek tilmeldingen her. Indtil nu har jeg vist luftet, at jeg gerne vil løbe 2, men skal jeg være helt ærlig, så er drømmen, at det bliver til mere end 2. Og det skal altså ikke bare være mere end 2, det skal stadig være reelle løb. Jeg er fuld af respekt for folk der kæmper sig igennem i væsentligt nedsat tempo, og selvfølgelig kommer tempoet nedad, men jeg vil ikke kæmpe mig igennem og være nødt til at gå en hel masse, men være i stand til at løbe i et nogenlunde tempo, og det kræver selvfølgelig nogle km i benene :)

Quintubletopbanner

6 thoughts on “Lidt mere om mine drømme..

  1. Hvad med at tage til Genaa og prøve et 24 timers løb i september ?
    Det overvejer jeg, og jeg har indtil nu også kun løbet 6 timers løb og marathon. Men om jeg tager springet til 100 km. eller 12 timer eller helt op til 24 timer, det gør ikke den store forskel på træningsmængeden. Det er mere mentalt på dagen det bliver hårdt. Tror jeg :-)

    • nååå ja… det løb havde jeg lige glemt! Hovsa-løsningen der, kunne være 12 timer. 24 timer er jeg mentalt slet ikke på! Jeg kan slet ikke forholde mig til tanken om ikke at skulle sove om natten.. Så det tager jeg som et klart tegn på, at 24 timers løb ikke er noget jeg mentalt vil være klar til :)

      • Jeg har også overvejet at starte med 12 timer, men det koster ikke ret meget ekstra at tilmelde sig 24 timer, og det er ikke være at spare ca. 100 kr. hvis nu man godt kan fortsætte i 24 timer. Du kan jo bare stoppe efter 12 timer, selvom du er tilmeldt 24 timer :-) og så kommer jeg længst ;-)
        Jeg havde egentlig tænkt mig at løbe 6 timer i Grenå, men det har de ikke på programmet, og så kan jeg lige så godt gå “all in”, og prøve hvor langt jeg kan nå på 24 timer.

      • Hvis man tror på det og ikke mindst har mod på det, så forstår jeg sagtens din tankegang – jeg ved bare at jeg på ingen måde mentalt er klar til det og derfor så bliver det uden mig (men så er du også sikret at løbe længere end mig i disciplinen:) )

  2. Jeg synes bestemt ikke det lyder urealistisk at deltage i Bramming på 100 km med den træning og de tidligere resultater, du har bag dig! Løbet er jo DM, og jeg tror faktisk, du har en realistisk medaljechance :-)
    Jeg ville gerne indbyde til, du kunne bo hos mig i E-town imens, men desværre er jeg i Saudi. Nå, jeg vil følge dig online og heppe som en gal! Go for it!

    • Jeg tror egentlig også det er ganske realistisk, men der kan bare ske så meget inden da, så jeg sætter ikke næsen op efter noget. Det var da ærgerligt at du er i Saudi på det tidspunkt, men jeg vil stadig sætte pris på online-hep :)

Skriv et svar

