Marathon ved damhussøen

I dag var det tid til årets 2. marathon. I går var jeg ellers meget i tvivl om, hvorvidt jeg ville komme til at løbe i dag. Torsdag aften da jeg lå i sengen blev jeg angrebet af kvalme, og i går var det så gået over i noget af en rundtossethed krydret med let ondt i halsen. Fredagens svømmeplaner blev derfor droppet, og jeg brugte fredag eftermiddag og aften godt plantet på sofaen med et tæppe omkring mig.

I morges var jeg heldigvis hverken rundtosset eller angrebet af kvalme. Halsen var stadig ikke tiptop, men jeg var ret hurtigt clearet med, at jeg mente det var forsvarligt at tage af sted for at løbe. Lidt over 7 gik det af sted fra Kalundborg og klokken 9 gik starten ved Damhussøen. Som altid var der nogle jeg kender, og der blev snakket lidt både inden og især på turen rundt. Jeg havde i dag selskab af Bjarne her fra Kalundborg og Jan og Henrik fra Vanløse, plus lidt løst på nogle få omgange. Snakken gik og det var jo bare skide hyggeligt.. Det var godt nok også lidt småkøligt, og faktisk overraskende glat! Men når selskabet er godt, og benene er gode, så betyder det jo knap så meget. På 5 omgang af de i alt 8 omgange var jeg lidt presset, og havde ikke lige behov for en masse snak (men meget passende løb jeg næsten hele den omgang alene), men derefter kørte det bare igen!

Da jeg begyndte at kunne mærke stængerne var det ikke det store problem at holde tempoet, og selvom jeg med et indtag af energi på to gels, en mandarin og 3 vingummier næppe fik dækket en stor del af mit energiforbrug, så føltes det ganske fint! Planen havde jo været at styre mig lidt og løbe på 4 timer. Jeg holdt mig næsten til planen (jeg vælger bare at give Bjarne og Jan skylden for at vi var lidt for hurtige). De første 39 km blev løbet fint og stabilt, men på de sidste 3 var jeg lige nødt til at banke pulsen lidt op og få knaldet lidt energi af, så der blev spænet lidt – og sluttiden endte dermed på 3.45.58 (tror jeg!)(Jeg løb selvfølgelig lidt fra mænderne der til sidst ;)

I mål ventede der kage (tak til den søde person, der havde sørget for noget så fantastisk!), lidt snak, en omklædning til tørt tøj, og så gik den ellers tilbage mod Kalundborg :) Da vi satte os i bilen og kørte hjemad kom solen frem, og vejret blev noget lækrere og knap så køligt ;) Nu nyder jeg weekenden ovenpå endnu et vel-gennemført løb, og glæder mig allerede lidt til næste løbefest på Amager om 14 dage!

Skriv et svar

