Så kan jeg (måske) lære det…

Selvom optimismen var stor i flere dage, ja så måtte jeg til sidst erkende, at jeg ikke bare slipper med en forkølelse i bagatel-klassen. Det gav måske også sig selv, at du skulle ende sådan, efter at jeg i skrantende tilstand først løb et marathon og efterfølgende poserede ved stranden med et badedyr under armen i bikini….

Nå, altså! Men i det mindste, så har jeg haft det skide sjovt! Men nu har jeg altså efterhånden erkendt, at kroppen har givet op. Jeg har det som sådan ganske fint. Stemmen er godt nok enormt rusten, men derudover er søvnbehovet er ca. tusind timer i døgnet, og jeg restituerer overhovedet ikke! 10 trappetrin giver total syre i benene – og det selvom jeg ikke har løbet siden i tirsdags. Så al træning er simpelthen suspenderet indtil lørdag indtil videre! Og i stedet er der ordineret ro og hvile. Jeg håber stadig at komme så meget ovenpå, at jeg løber marathon på amager i næste weekend, men jeg ser absolut lige tiden an.

I december var jeg også igennem en omgang sygdom. Igen var det sådan en “halv” sygdom, hvor jeg egentlig ikke var slået helt ud, men bare heller ikke helt ovenpå. Det betød, at jeg var lidt dårlig til at lytte til kroppen og droppe træningen, og det var nok årsagen til, at det tog mig hele 3 uger før jeg faktisk følte mig helt ovenpå igen.

Det vil jeg gerne undgå den her gang… Derfor er løbeplanerne ændret markant.. I den her uge, skulle jeg jo have løbet omkring 100 km. Jeg har løbet 25 km, og med lidt held kommer jeg af sted i weekenden, og kan måske smide nogle km ekstra på. I de to følgende uger, vil jeg forsøge at begrænse mig til en 60-70 km for at få kroppen til at komme sig ordentligt! og for dermed at undgå, en situation lig det der skete i december. Men lige nu skal jeg selvfølgelig først og fremmest bare komme ovenpå igen, så jeg først og fremmest kan starte træningen op igen :)

Mens jeg er lidt småsyg og ikke kan træne, kan jeg i det mindste glæde mig over mine seneste indkøb – 2 par nye løbesko, en masse energiprodukter til 2013s mange løb og sidst men ikke mindst en masse lækkert svømmegear (ja, lad mig så blive rask, så jeg også kan komme ud og bruge det!)

To par nye brooks løbesko til samlingen - de gamle er tydeligvis også slidte!

To par nye brooks løbesko til samlingen – de gamle er tydeligvis også slidte!

Lidt blandet gear :)

Lidt blandet gear :)

2 thoughts on “Så kan jeg (måske) lære det…

  1. Jah, kan man ikke løbe, kan man altid købe gear. Jeg har altså nogle pænt coole tri-ting med hjem fra La Santa, som jeg glæder mig vildt til at flashe på bloggen :-) Feks snørebånd, der ikke vil slå mig ihjel på cyklen (håber vi da).
    Jeg håber også, du snart er frisk og rask igen! Du takler det her så fornuftigt, jeg er helt misundelig. Men på den anden side – det er squ også lidt blæret at nøjes med 60-70 km om ugen ;-)

    • fedt med nyt gear – det vil jeg se frem til at høre mere om.. det er tosal optur, at du kalder mig fornuftig – for folk omkring mig er ikke helt enig – altså jeg skulle nok have erkendt det et par dage før ;) om ikke andet, så har jeg trods alt erkendt det i hvert fald :) i morgen er jeg rask igen – basta!

Skriv et svar

