Tid til langture igen

Nu er det vist tid til, at bloggen rent faktisk kommer til at omhandle løb og træning igen! Og heldigvis tillader helbredet efterhånden også dette. Penicillinen har virket i nogle dage, og i dag kan jeg røre venstre side af mit ansigt uden underlige smerter :) Jeg er godt nok lidt mærket af penicillin, men det er trods alt noget, jeg kan se en ende på.

I går var det tid til første rigtige langtur siden kroppen begyndte at brokke sig for 3-4 uger siden. Planen var 30 km, hvoraf de midterste 8-10 stykker skulle løbes sammen med en veninde. Planen holdt næsten, idet det blev til 32 km. I betragtning af, at februar ikke lige har været min måned, så gik det såmænd ganske fint. Jeg havde planlagt at øve lidt fødeindtag i form af mandariner, ligesom jeg havde store planer om for en gangs skyld, at drikke nok væske! Væskeblæren var derfor godt fyldt og der var mandariner og også backup gels i lommerne… Men her kom penicillinen, så lidt på tværs. For lysten til både væske og mandariner var forsvindende lille, og km for km, blev den erstattet af en voksende kvalme, som det er i hvert fald er nærliggende at tro er relateret til penicillinen. Dermed blev de 32 km altså løbet uden indtag af noget som helst energi, og med et væskeindtag på kun omkring de 400 ml. Selvom det ikke lyder så skide smart, så føltes det ganske fornuftigt. Jeg fik så i stedet også fik tvunget en del væske og mad ned, da jeg kom hjem, og er på ingen måde mærket i dag.

En næsten fyldt væskeblære - efter lørdagens løbetur!

En næsten fyldt væskeblære – efter lørdagens løbetur!

Men stængerne klarede det fint. Selvfølgelig kan det mærkes i dem, at jeg igen løber normalt efter 2 uger uden særlig meget løb ;) Men de føles ganske gode, og foden har ikke brokket sig over de 32 km. Derfor har jeg mentalt meldt mig klar til næste lørdags lange langtur – 60+ km ud til Røsnæs-spidsen og retur og ud til Asnæs-spidsen og retur. Ideen til turen opstod nærmest lige da jeg flyttede til byen, fordi jeg bare synes det må være den ultimative løbetur i Kalundborg-området. Så turen blev planlagt til næste lørdag kl 9. Først med en løbekammerat, men senere fortalte jeg flere om turen, og nu er vi faktisk en del der skal med. Det ser i hvert fald ud til, at jeg er sikret godt selskab på turens først 35-36 km. Hvorvidt jeg så har selskab på de sidste km, må jeg se i løbet af ugen – eller i hvert fald lørdag :)

Ruter til turen kan ses på facebook-siden her, hvor der også er lidt flere detaljer. Turen er nemlig åben for alle, så hvis der sidder nogen derude og trænger til en luftetur på lørdag, så er man meget velkommen til at tage med :)

Skriv et svar

