Årets nok koldeste tur

I dag blev som forventet en kold tur – men det kom alligevel lidt uventet at den blev så kold! Pga den stærke vind havde jeg siddet længe og overvejet ruten, og havde til sidst besluttet mig for en rute, hvor jeg skulle starte med en 3-4 km i stiv modvind, hvorefter jeg ville have medvind eller lidt sidevind en 5-6 km inden der var modvind igen de sidste ca 3 km – nå ja og så skulle turen lige løbes to gange.

Efter 3 km gik jeg små-kold – længe leve low-carb diet (jeg minder mig selv om, at jeg bare lige skal overvinde en uges tid, så kører det igen!) Min ipod gik også kold – kulden og vinden var tydeligvis hård! Men da jeg ramte medvinden gik det straks meget bedre igen, og temperaturen var også ganske passende, men fra jeg fik modvinden igen ved de 10 km og faktisk nærmest resten af turen, var det meget svært for mig at holde varmen. Den første mandarin fik jeg spist uden de store problemer. Det var imidlertid noget hårdere at drikke fordi jeg havde flasker med, og de var simpelthen så kolde at holde i hænderne. Det resulterede i, at mine hænder blev så kolde, at jeg slet ikke kunne finde ud af at bruge dem. Så da jeg erkendte, at jeg bare skulle droppe at drikke mere, så kunne jeg hverken få flasken i sidelommen (som jeg ellers plejer at kunne), men hvad der var endnu værre var, at jeg heller ikke kunne få spænderne til rygsækken op, så jeg kunne tage den af og komme flaskerne i. Efter lang tids kamp fik jeg dog et af spænderne op og fik krænget den der rygsæk af den ene skulder, så jeg kunne få lagt flasken tilbage.

Efterfølgende gik jeg i krig med endnu en mandarin, som jeg simpelthen heller ikke kunne finde ud af at pille med hænderne – længe leve tænderne! Sidste udfordring var at få låst mig ind i lejligheden og få skoene af!! Det lyder latterligt, men det var svært! Herefter gik det heldigvis fremad, og jeg har fået varmen igen, og ser nu frem til en ny uge med forhåbentligt meget mindre vind og meget mere forår (og måske nok meget mere søvn og bare lidt mere overskud, og ikke mindst med en fridag og en ganske fantastisk trail camp coming up :) :) )

Og så kan jeg nok i øvrigt lige afsluttende konkludere, at jeg ikke foreløbig skal få gode ideer om, at løbe nogle af de der hardcore løb i Alaska, Grønland og hvor de ellers er – for det er jeg tydeligvis ikke lige skabt til ;) (og ellers skal jeg i hvert fald have nyt tøj først)

Skriv et svar

