6 måneder ved verdens ende!

Tiden er gået sindssygt hurtigt, og derfor er det da også svært at forstå at det i dag er 6 måneder siden jeg ankom til kalundborg.

Lad mig starte med at sige at det har været 6 gode måneder. Det har på mange måder været et vildt halvt år. Jeg er mange gange blevet bekræftet i at jobskifte og flytning var den helt rigtige beslutning. Det har været intet mindre end fantastisk at gå fra at være grænsende til grædefærdig når tankerne gik på job, til nu at glæde mig næsten (nogen gange er jeg trods alt for træt til at glæde mig) hver dag til at jeg skal på job for at lære, gøre en forskel, være nyttig, grine og hygge mig med mine kolleger. Selvfølgelig er det hårdt indimellem. Der bliver stillet krav og er forventninger til en. Men jeg synes faktisk bare det er skønt.

Uden for murene har flytningen som sådan også været en succes. Jeg har lært en masse at kende og jeg ville lyve hvis jeg påstod at jeg ikke er faldet godt til – for det er jeg! Alligevel savner jeg kbh helt enormt. Jeg savner at ringe til min veninde og så mødes 10 min efter. Savner dem der kender mig sådan rigtig og savner alle kbh løbetosserne. Jeg savner at bo sammen med nogen – ja det lyder helt sært, men jeg savner nogle dage selv den her tidligere roomie, som jeg stadig tror var lidt bange for mig… Jeg har heldigvis fået verdens bedste kalundborg-veninde, som godt nok er en fyr. Han er ca på mit niveau når det gælder craziness (hvilket gør det hele meget sjovere) og så er han årsagen til at jeg faktisk ret ofte får total lækker mad :) (det er et stort fremskridt og i sig selv bare fantastisk) Og så alligevel, så savner jeg bare stadig de andre veninder…Faktisk må jeg indrømme at jeg har været ramt af en mindre kalundborgkrise. Jeg har sgu været lidt rastløs, har kedet mig så snart jeg har været selv i mere end 20 min og det har nok været lidt for nemt, at løse det problem ved at kaste mig over træningen – på godt og ondt.

For jeg skal som sagt geare lidt ned. Men det er også bare svært, når jeg ikke gider kede mig… Men jeg satser på at foråret snart kommer og at det får kalundborg til at vise sig fra sin bedste side, så jeg kan blive lige så glad for byen, som jeg er for jobbet (mission impossible! men så bare næsten lige så glad for byen da)

Men tillykke til mig med de første 6 måneder ved verdens ende i hvert fald:) Jeg har overlevet, og faktisk mere end det :) det kan jeg vist godt være lidt stolt af!

Og jo jo, så er jeg jo på bornholm – i går løb vi 11 skønne km med pandelampe i et fantastisk vejr… Men mere om det næste gang :)

6 tanker om "6 måneder ved verdens ende!"

  1. Sidsel. Jeg tror alle, som har prøvet at flytte til en anden landsdel pga et nyt job har haft det på samme måde som dig. Tror bare du skal give det lidt tid, så vender det sikkert snart igen. Men hvis det om fx et år ikke er blevet bedre, så flyt tilbage til KBH igen. Tror du skal have en alternativ plan klar, hvis du ikke falder til indenfor en bestemt tidsperiode. Er det muligt, at pendle imellem Kalundborg og KBH fx, hvis du tog en bil? Du må måske finde en alternativ løsning på dit “problem”? Hvis du flyttede tilbage til KBH….ville det så fx være muligt med en 4 dages arbejdsuge?

    • Jeg håber at tid er det der skal til. Er i hvert fald ikke på et niveau hvor jeg vil have alternative planer med flytning klar. Også fordi jeg ikke vil pendle. Jeg ser hvad der sker og på mange måder er jeg jo faktisk også rigtig glad for det:)

  2. Hvis man føler sig ensom i Kalundborg, fordi det er verdens ende, virker det heller ikke ummidelbart som verdens bedste løsning at tage til et endnu mere isoleret sted i weekenden, (Bornholm). Hilsen Kalundborg veninden, som iøvrigt har ventet længe på noget anderkendelse for alle de kulinariske frembringelser.

    • Jeg tror faktisk det var rigtig fornuftigt t tage til bornholm. Efter at have sovet 2 nætter 5 mand på 12 m2, er det i hvert fald helt okay, at bo selv igen ;) Har i øvrigt savnet en god dinner i weekenden! Det må vi snart gøre noget ved!

  3. Jeg læser ikke dit indlæg som om du på nogen måde har brug for en plan B – du har jo klaret flytningen supergodt, og virker meget gladere (omend lidt rastløs) end før, alt after hvad man kan bedømme online.
    Glæder mig til at høre om dine oplevelser på trailcampen. Vi havde jo en Esbjergensisk repræsentant med, og jeg fik så lov til at passe vores parkrun imens. Det var sgi en kold fornøjelse, men jeg har indtryk af, I havde bedre vejr på øen :-D

    • Jeg er nemlig på mange måder meget gladere – nogle ting tager bare længere tid for forhåbentligt at lykkes helt. Vi var så heldige med vejret på bornholm :) Der kommer et indlæg lige straks :)

Skriv et svar

