Lille ændring – stor effekt!

Noget søvn og et par droppede træningspas hjalp gevaldigt på energiniveauet fra onsdag til torsdag. Hvad der måske hjalp allermest var dog, at jeg torsdag morgen fik indført en fridag på mandag. Så lige nu sidder jeg i sofaen og feder den, og nyder at jeg har hele 4 fridage i streg! :) Efter næsten 6 måneder (jubilæum coming up!!) ved verdens ende – 6 måneder med konstant nye indtryk og nye ting jeg har skullet sætte mig ind i, og generelt bare fuld skrald – så er 4 fridage i streg virkelig guld værd!

Okay, planen var at jeg stadig skulle ligge i min seng og sove, så jeg var frisk til Bornholmerturen i dag.. Men klokken 5.30 sagde mit indre vækkeur godmorgen! Så jeg har pakket lidt (faktisk allerede alt for meget, selvom jeg langtfra er færdig), hygget lidt og bare tullet rundt. Jeg er nået til erkendelsen, at jeg kommer til at skifte mellem at være et styk træt-overgearet Sidsel og et styk træt-smadret Sidsel hele weekenden – men mandag må jeg så lige få samlet op på det hele igen.

Men altså om en 3 timer skal jeg til at overveje at komme af sted. Først går den mod kbh med anti-lyntoget, og derefter går den mod Bornholm. Allerede i aften skal vi ud og løbe den første tur, og jeg glæder mig :) I onsdags var benene helt færdige, men beslutningen om at droppe noget træning var helt rigtig, og allerede i går var benene vildt gode. Det blev til 6 km progressivt løb + det løse. Men 6 km, med tempoøgning for hver 500 meter og med et maks tempo på 4.08 min/km… okay turen var på løbebånd, så de eksakte tider kan ikke bruges til det store – men faktum, at jeg gik fra mit normale slow-hygge tempo til faktisk ret hurtigt giver altså lidt selvtillid og troen på, at tempoet faktisk også er der. Faktisk var jeg så begejstret efter turen i går, at jeg lavede masser af planer i går – herunder endnu en plan om at skære ned i km og op for tempoet :)

Men mere om det, når jeg rent faktisk gør noget ved det ;) Nu er det bare tid til at sige god weekend :)

Jeg tror i hvert fald, at jeg får nok tøj med...

Jeg tror i hvert fald, at jeg får nok tøj med…

2 tanker om "Lille ændring – stor effekt!"

  1. Håber du får en rigtig god tur til Bornholm, og pas nu godt på ankler og andre løsdele ;-)
    Jeg har fulgt med i dine sidste indlæg uden at kommentere (fordi jeg ikke selv gider høre på løftede pegefingre), men din beslutning om måske at regulere km-antallet lidt lyder virkelig fornuftig! Jeg er ikke i tvivl om, du er et kæmpe ultraløbstalent, og vil komme til at gøre det rigtig godt på 100 km distancen (tror bestemt DM-medaljer og landshold er indenfor din rækkevidde), men den største fare for dig er nok overtræning. Hvis du rammer det helt rigtige træningsniveau, tror jeg ikke, der er noget, som kan stoppe dig. Glæder mig til at læse om trailcamp, får helt lyst til selv at prøve det engang, når jeg lige får købt de der trailsko…

    • Den beslutning er vist ikke kun fornuftig – men den eneste rigtige. Det er også utroligt, at man kan være så dum ikke – altså man ved det jo, men alligevel gør man det (og jeg er helt sikkert ikke færdig med at gøre det). Kombinationen af træningslyst og en rastløshed nok igangsat af en mindre kalundborg-krise, har også bare gjort det så meget nemmere bare at tonse løs! I næste uge løber jeg maks 80 km!!! nu er det sagt højt – så skal jeg overholde det! De der trailsko skal nok finde hjem i din garderobe… en dag :)

Skriv et svar

