Sådan skal den ged barberes!

Som jeg allerede har skrevet, så fik jeg kort før jul sat min mor i gang med et løbeprogram! Opbakningen på hjemmefronten var måske ikke overvældende, og kommentarer som “tror du selv hun fortsætter, når du er taget hjem?” hørte jeg vist et par gange!

Men min mor er bare verdens sejeste mor og begynder-løber! Hun har vist sig som et pragteksempel! Jeg behøver slet ikke udlevere løbeprogrammer mere, men bare sende links ud til hendes endomondo-profil! Hun har på imponerende vis løbet hver ENESTE mandag, onsdag og lørdag siden den 22. december. Hun har fulgt programmet til punkt og prikke og i lørdags gennemførte hun efter 12 ugers træning en 5 km tur i den flotte tid 34 min 14 sek! Hun var godt nok lidt beskeden og skrev til mig, at hun løb langsomt – men jeg synes sgu det er en god tid og er sgu lidt (nej meget!!) stolt af hende!

Jeg har så godt nok opdaget, at hun valgte at “pjække” på hendes første dag for det nye program! Men da hun nu bor der hvor der rent faktisk var snestorm, så er hun alligevel undskyldt – og endomondo har også sladret om, at hun har været af sted i dag :) Og nu er det jo faktisk heller ikke så vigtigt om hun lige glipper en enkelt træning indimellem.. Det der er vigtigst er jo, at hun bare oplever fremgang og har det godt med løbet. Og eftersom hun lige har fortalt mig, at hun glæder sig hver gang hun skal ud at løbe, så kan jeg vist godt kalde det en lille succeshistorie :)

Onsdag aften i Kalundborg er igen travlt – i aften dog med andet en træning. Rasmus Henning har nemlig lagt vejen forbi verdens ende, og jeg skal lige straks af sted til foredrag :)

Skriv et svar

