Trappetræning

Sidste weekends strabadser på det Bornholm har sat sit præg! Jeg kigger sgu langt efter bakker og andre udfordringer. Anden del af lørdagens løbetur foregik med løbeklubben og gik forbi Kystskoven – en skov som pludselig ser fantastisk ud, fordi der er stejle bakker! Jeg kiggede langt, men jeg løb med de andre… Faktisk havde jeg en hård dag i går, så det var måske nok lidt sært, at jeg var så begejstret over at se bakker! Men begejstret var jeg, og da vi nærmede os Bøgebakken og mine løbebuddies kommenterede bakken var jeg svær at holde tilbage og prøvede forgæves at overbevise de andre om, at vi lige skulle tage en tur op og ned!

De 95 fantastiske trappetrin!

De 95 fantastiske trappetrin!

Men altså jeg løb med de andre tilbage til klubben, og bagefter gik det hjemad, men først lige forbi en god lang trappe! 95 trin er der til toppen, og efter 19 km var det en succes at kunne løbe 10 ture op og ned i jævnt tempo. Selvfølgelig var det hårdt! Der blev muligvis bandet en lille smule, men det var virkelig fedt! Faktisk så fedt, at jeg både i dag overvejede at skulle derhen igen (fornuften vandt) ligesom jeg også overvejer at jeg skal forbi i morgen (jeg bør vente til tirsdag….)

Det giver måske også sig selv i morgen! Jeg har i hvert fald ømme lår i dag, og hvis det er værre i morgen, er jeg nok mere til en flad tur. Alt i alt har weekenden budt på næsten 40 km i løbeskoene (og alt muligt andet godt – både træningsmæssigt og af andre mere afslappede ting), og anklerne har det fint. Faktisk så fint, at jeg begynder at overveje, at der skal løbes et lille marathon i næste uge…. men jeg ser stadig lige tiden an :)

Skriv et svar

