Alternativ nedtrapning – og en lille opfordring:)!

Hvis nedtrapning havde noget at gøre med at bevæge sig ned ad trapper – så gik det skide godt med min nedtrapning! Men selvom jeg kan finde mange gode argumenter for forskellige skøre ting, så kan der nok ikke argumenteres for, at de seneste dage kan karakteriseres som nedtrapning….

Det der sker er ofte, at jeg lige blevet revet med, og hvis det er for nemt at træne, så er det også bare svært at lade være. Mandag stod på besøg i Odense, og da alle ved at bybusser i Odense er et mareridt (de kører jo aldrig) valgte jeg at tage løbesko med og løbe til påske-brunch. Det var nemt, det var lækkert og alt det der, men det var ikke planen, at den dag skulle byde på 23 km i løbeskoene og en halvhård omgang styrketræning. Tirsdag skulle der derfor slappes af! Indtil en kollega bragte emnet “trappeløb” op. Ja ja, det endte med lidt transportløb (der var lige nogle andre ting, der også skulle klares) og så blev det til 5 x 3 min hardcore trappeintervaller. Måske nok en af mine hårdeste og fedeste træninger længe – men altså ikke helt efter planen. I dag skal der så ikke løbes! og det bliver der heller ikke… Men en ongoing konkurrence med samme kollega skulle lige afgøres. Konkurrencen går ud på, at lave flest gentagelser i streg (på knæene) med sådan en ab roller (sådan et hjul). Med en rekord på 33 (som medførte 3-4 dage med rimelig mange smerter) var jeg presset da han måtte opgive på 52! Men men men, jeg sejrede alligevel med hele 80 gentagelser – og frygter nu virkelig de næste par dage!

Så indtil nu må jeg jo nok indrømme, at nedtrapningen i bedste fald har været meget alternativ – og nok reelt bare ikke har været eksisterende endnu. Lige om lidt farer jeg også ud af døren til en times spinning og derefter til en omgang svømning… Så ja, det er måske reelt bare i morgen, at den der nedtrapning for alvor starter :)

Når det er sagt, så er jeg også lidt presset mht. weekenden. Henrik Rehr Juncher Olsen og Løbeklubben på facebook arrangerer nemlig socialløb på Mandø på lørdag. En 28 km løbetur, hvor man løber fra fastlandet over den der dige-vej (eller hvad man nu lige kalder den) og så tager en runde på øen, inden man løber over havbunden retur til fastlandet (sker ved lavvande). Jeg var med sidste år, og turen er fantastisk. Løbet afvikles som socialløb med indlagt kagepause, og der er bare dømt hyggeløb hele vejen rundt – så det er jo lige i min ånd! Derudover så er opbakningen bare så god i år (rygtet fra de sidste par år har vist spredt sig), så jeg ville virkelig gerne deltage! Men jeg bør ikke, og lige i dag er jeg også enig med mig selv om, at jeg ikke skal deltage, men det kan godt komme til at ændre sig (selvom det ikke bør ske). Men hvis du keder dig lørdag, så lad der i hvert fald herfra komme en opfordring om at deltage. Tjek mere her, hvor tilmeldingen også sker.

2 thoughts on “Alternativ nedtrapning – og en lille opfordring:)!

  1. Aaarj det lyder godt nok som en vældig aktiv nedtrapning Sidsel ;) Haha selv ikke på mine mest aktive dage har jeg lavet så meget som du gør på nedtrapning :P

    Du er for sej !

    Jeg bøvler fortsat med løberknæet. massage og akupunktur og gåture er medicinen lige i øjeblikket. Jeg er ikke længere så frustreret over ikke at kunne løbe. Men i stedet glæder jeg mig over de 50- 100 meter jeg indimellem klemmer ud mellem ribbenene når jeg er ude at gå. Og glæder mig til det en dag kan blive til mere, og mere og mere :)

    Det lyder godt nok som et hyggeligt løb på Lørdag. Sidder og overvejer om Lørdags udflugten skal gå til Mandø… Bare liiiiige for at kigge lidt ;)

    Knus

    • Jeg vil sige, at det heller ikke er sådan jeg plejer eller bør nedtrappe (og jeg gør det bedre fra i morgen!) Er ked af at høre, at du stadig slås med løberknæet! Men det er godt at høre, at du ikke er så frusteret længere – selvom det ikke er så sjovt! Jeg kan absolut kun anbefale at kigge forbi Mandø – når man ikke kan løbe selv kan man jo stadig suge lidt løbeglæde til sig fra andre løbere :) OG så krydser jeg altså fingre for, at det snart går fremad for dig.. kram

Skriv et svar

