Så kom der en sejr i hus.

I dag var jeg tidligt i gang. Både marathon, 50 km og 100 km startede nemlig kl 8. Vi var meget få kvinder på marathondistancen og derfor var strategien at starte med at lave et hul til nummer to og så slappe af.

Efter de planlagte 5 km med lidt tempo, var tempoet for det første alt for højt og derudover var jeg alt for overgearet. Jeg var derudover fuldstændig i flow og alt kørte bare. Kilometerne fløj afsted og det samme gjorde tiden. Efter hvad der føltes som 30 minutter, rundede jeg 32 km. Tiden var godt nok reelt lidt mere end de 30 min, men med et pace på 5.05 min/km havde jeg sgu løbet godt… Og lidt hjernedødt.

Nå i løbet af de næste 3 km blev jeg ramt af realiteterne! 6 timers løbet kunne pludselig mærkes i benene og jeg gik helt kold. De sidste 7 km var en kamp, men med en tid lige under 3.40 blev det alligevel til en sikker sejr, og jeg er glad og lidt træt :)

Og desuden kunne jeg glæde mig over at sejren gav både præmie og en fantastisk uskøn pokal :)

Jeg står lige nu midt på Falkoner alle, og er ved at gå lidt sukkerkold, så i må lige have en blog til gode om selve løbet – for det var et fedt og godt arrangeret løb, som bestemt fortjener et par ord. image

2 thoughts on “Så kom der en sejr i hus.

Skriv et svar

