Tid til at angribe de 100 km igen

Ja, det kommer næppe som nogen overraskelse, hvis man har fulgt bare lidt med i hvad jeg render og laver. Og det kommer slet ikke som nogen overraskelse for jer der har set noget til mig i løbet af den sidste måneds tid, for jeg har jo allerede snakket meget om det. Jeg har bare ikke lige mandet op til at få det sagt højt her – før nu! Sagen er den, at jeg er ved at være klar til at forsøge mig på 100 km distancen igen! Alots 100 km løb i april 2014 har hele tiden været et løb, der lå i baghovedet, men der er simpelthen så lang tid til! Samtidig har jeg behov for at tage en chance, være lidt impulsiv og kaste mig ud i noget, hvor jeg ikke helt ved hvor fanden jeg lander henne….

Så om 3 uger skal slaget stå! Bramming er stedet! Projektet er selvfølgelig ikke gennemtænkt, men jeg går alligevel all-in ;) 100 km skal forhåbentligt klares! Tiden er fuldstændig sekundær! Da jeg løb i Horsens for nogle uger siden tænkte jeg mod løbets slutning, at der godt nok var langt til de 100 km! Jeg tænker stadig det samme, men jeg tænker, at jeg er nødt til at prøve! Jeg tror det bliver hårdt! Jeg håber det bliver hårdt! Jeg håber jeg slipper for åndsvag kvalme, men derudover, så vil jeg glæde mig til at mærke kroppen og til at skulle kæmpe, og ikke mindst til at lære mere om, hvordan min krop reagerer ude over de 6 timer (det lyder måske nok skørt, men jeg glæder mig helt vildt!)

Jeg har netop siddet og læst mine projekter for 2013. Her står der ikke noget om 100 km løb (i hvert fald ikke i 2013), men derimod står der flere andre projekter, som måske nok er lagt lidt i ro. De er ikke glemt, men bare ikke lige i fokus ;) Dog lever jeg fint op til punktet vedr. varieret træning, ligesom jeg har klaret et stabilt 6 timers løb. Hammer Trail bliver forhåbentligt klaret i fin stil på lørdag, og marathon og halvmarathon PR kunne måske dukke op i slutningen af året! Men faktisk er Hammer Trail ikke bare løbet som skal klares i fin stil – det er lige nu virkelig løbet hvor jeg skal tænke mig om! Det skal løbes på lørdag, hvilket er kun 14 dage inden 100 km i Bramming. Derfor skal jeg for alt i verden undgå hjerneblødninger og fare af sted i sindssygt tempo og uden at have hovedet med. Hammer Trail ruten er fed, men det er trail! Et fejlskridt, og 100 km drømmen kan være væk. Så i daglig tale er Hammer Trail nu blevet omdømt til en “udvidet vandretur”, hvor jeg simpelthen hellere skal gå og bare få en fed oplevelse, hvis jeg ikke føler jeg har styr på underlaget, end at risikere noget! Når det er sagt, så glæder jeg mig også stadig helt vildt til gensynet med Bornholm i næste weekend :)

Så er der nogen der skal til Bramming? Nogen der kører fra Sjælland eller noget, så sig endelig lige til.. Jeg kan ikke helt lure om strategien er at tage til Esbjerg til en overnatning eller tage af sted tidligt om morgenen. Så kom endelig med gode fif og ideer, hvis der er nogen der har nogen :)

Og så lige et par billeder fra dagens løbetur – turen måtte i morges omdøbes fra rolig langtur til hård mentaltræning, da der var noget med noget alkohol i for store mængder og en lidt for lille krop, som blev en meget skidt kombination. Når det er sagt, så var det en fed 36 km tur, hvor jeg dog var lidt mindre snaksagelig end normalt. (men tempoet var fantastisk!:)) Og så afsluttede turen i øvrigt også en fantastisk træningsuge, som endte på hele 120 km i løbeskoene :)

18 km klaret - 18 km hjem... Det er vist okay med en lille pause.

18 km klaret – 18 km hjem… Det er vist okay med en lille pause.

Røsnæsspidsen

Røsnæsspidsen

Skriv et svar

