Hammer trail gennemført i god stil

For nogle timer siden kom jeg i mål efter en super fed 26 km tur. De sidste timer er gået med at spise, snakke, nyde solen og bare hygge.

Men dagen startede løbemæssigt først kl 12. Faktisk var det dagens mest frustrerende ting, for jeg følte virkelig der varede en evighed før vi skulle i gang, og samtidig følte jeg at alle nærmest var færdige før vi kom i gang. Kl 10 var jeg fremme i startområdet, hvorefter der blev brugt to timer i solen med hepning. Kl 12 var jeg godt stegt, men også mega klar.

Vi startede op af bakke og det trak tænder ud. Efter en km tænkte jeg derfor, at det blev en lang tur.. imens føltes det som om alle de andre kvinder strøg forbi…. Efter et par km kom jeg dog ind i en god rytme. Jeg kunne lige nøjagtig kæmpe mig til at hænge på to fyre. Dem halsede jeg så efter de næsten 16 km. Det fik mig til at løbe i et godt tempo. Højere end planlagt, men stadig lige tilpas. Det betød at vi igen fik overhalet en masse.

Ved de ti km ventede en milliard trapper ved Jons kapel, som igen trak tænder ud. Men efter et par km kørte det bare igen. Så kom nogle gode km hvor jeg mødte flere skønne kendte ansigter. Jeg fik ikke snakket så meget, da jeg jo halsede efter de her fyre. På et teknisk svært stykke vred en af dem om på anklen og kort efter løb jeg selv videre.

De sidste 8-10 km løb jeg primært selv. Det var lidt en prøvelse, dels fordi jeg selv skulle kigge efter afmærkning og finde vej, men også fordi de sidste 8 km var nærmest uretfærdigt stride. Op og op og mere op, så ned og så forfra.. igen og igen…

Til sidst kunne jeg endelig se mål og løbe i mål i en tid lige under 2 timer og 54 minutter- hvilket viste sig at række til en 4. Plads :)

Dermed gik det nok ikke helt efter planen ;) den fik måske ikke alt hvad den kunne tage, men næsten ;) det var dog super fedt og en fantastisk oplevelse. Fantastisk vejr og smuk smuk rute. Og selvom jeg trådte lidt skævt et par gange, så er jeg ret sikker på, at der ikke er sket nogen skade.

Nu skal der slappes af med de andre som også alle havde nogle rigtig gode løb:) og så skal bornholm ellers også bare nydes den sidste tid..

image

image

2 thoughts on “Hammer trail gennemført i god stil

  1. Hej Sidsel.

    Tillykke med din flotte præstation på Bornholm. Sejt løbet (og gået indimellem) – især dit løb nedad bakke imponerede mig meget. Kan godt forstå dit tilnavn ;-)
    Jeg var den ene halvdel af de to klovner (ham med anemonesangen og kommentaren om den gode udsigt ;-), der havde fornøjelsen af, at følges med dig på den første del af ruten. Desværre gik min ven jo lidt ned i kadence, da han vrikkede om på foden og senere hen fik gentagne kramper i læggen. Jeg følte mig ellers stærkt løbende den dag, men man efterlader jo ikke en god ven med problemer. Måske næste år. Overvejer 50 km.
    Fed blog i øvrigt du skriver. Spændende med dine tanker. Håber at møde dig en anden gang derude. Så er der da én man kender i selskabet ;-) Skal løbe en del Salomon Trailtour i år.

    Mange hilsner Martin Greve Korsbæk, amatørløber fra Greve.

    • Hej Martin. Tak og også tillykke med jer. Det var lidt ærgerligt med Renés lige stunt, men godt at høre, at i kom fint igennem. Det var ellers helt perfekt at løbe efter jer, så jeg var lidt ked af, at jeg måtte løbe fra jer. Spændende med en mulig 50 km næste år… Jeg har slet ikke besluttet mig for om jeg skal løbe længere næste år, men jeg tror jeg kommer igen, for selvom jeg løb godt, så vil jeg gerne komme tilbage og gøre det bedre :) Tak for ros af bloggen :) Og mon ikke vi lige pludselig ses igen til et løb. I kan jo bare synge lidt ude på ruten, så finder jeg jer nok ;) Hilsen Sidsel

Skriv et svar

