Mange mange tanker om årets Hammer Trail

Jeg er på flere måder ved at være ovenpå igen efter en helt fantastisk weekend på Bornholm, og dermed er det tid til at komme ud med nogle af de tanker, der har faret rundt i mit hoved de sidste dage.

Først og fremmest så har jeg været hel høj på oplevelsen! Det har bare været en super fed weekend. Fantastisk selskab, fantastisk løb, fantastisk vejr, fantastisk rute, bare fantastisk stemning på Hammer Havn under løbet, fantastisk natur, fantastisk at lære nye at kende og ligeså fantastisk at se en masse kendte ansigter. Det har helt sikkert været et af årets store løbeoplevelser!

Småbitter!
Alligevel tror jeg nok, at jeg efter løbet både sagde, at jeg ikke var sikker på, at jeg skulle løbe Hammer Trail igen! Ikke fordi der var noget negativt ved løbet, men fordi jeg ligesom havde prøvet det nu, og fordi jeg faktisk også tænkte, at jeg ikke ville have lyst til at løbe en omgang (eller flere) mere. Men så blev jeg bitter og skiftede mening…..

Vi var en lidt sej bilfuld af sted. 5 mand – tre styk 4. pladser og en 3. plads! Så der blev snakket resultater, og der var lidt bitterhed at spore hos en af de andre, som missede en 3. plads pga. en tidsstraf. Måske det var den her snak om resultater, som fik mig til at tænke lidt mere over min egen præstation – et eller andet skete der i hvert fald i løbet af hjemturen søndag! Lørdag var jeg super tilfreds og super glad for min 4. plads! Det er jeg selvfølgelig stadig, men jeg er også bare lidt små-bitter. (Det er nok her jeg skal fortælle, at jeg lørdag formiddag godt var klar over, at planen om at løbe roligt ikke holdt – jeg var i race-humør) Bitter på mig selv, fordi jeg vold-fedede den den sidste time. Tempoet røg ned, og jeg blev lidt tøsesur over alle de stejle bakker på hammerknuden, som gjorde, at man slet ikke kunne komme ind i en rytme, og så kæmpede jeg altså bare mindre end jeg kunne have gjort. Men også, og nok især, bitter fordi jeg faktisk allerede inden start havde udset mig 3, som jeg havde besluttet, at jeg ikke kunne følge med. Det var de 3 der endte foran mig! Men de gav mig altså ikke kæmpe baghjul, men jeg gav ligesom op på forhånd, og hvor latterligt er det måske ikke lige!

Nu skal det i øvrigt ikke lyde som om det hele skal gå op i resultater for mig, men når jeg kan kombinere det hele, så vil jeg altså gerne det :) Der skal altid være plads til en svingomkrammer og til at hilse og møde nye mennesker under turen (evt under nedløb), men når jeg nu kan, så må jeg altså også godt prøve at præstere ;)

Siden den her bitterhed kom snigende, har jeg haft en voldsom lyst til at komme tilbage og give den fuld power! Fuck resultatlister mv, men tiden! 2 timer 54 min var min tid, og jeg ved jeg kan gøre det bedre! og hvor ville jeg bare gerne bevise det – gerne i morgen! Men så kommer næste issue, for jeg har skiftet mening på endnu et punkt. Nemlig mht. distancen! Selvom jeg virkelig gerne vil løbe en omgang hurtigere end 2.54, så er jeg også blevet overmandet af en voldsom lyst til at løbe længere – 50 km, ja måske endda de 50 miles (måske især fordi jeg efter at have hørt om solopgangen, som 50 miles løberne oplevede, virkelig gerne selv vil opleve den)

Tøsesur
Lysten til at komme tilbage og bevise nogen for mig selv har været så stor, at jeg et kort øjeblik overvejede at tilmelde mig Hammer Trail Vinteredition, som afholdes i januar… Men jeg kom til fornuft igen – det tør jeg simpelthen ikke med mine ankler. Men så er det jo heldigt, at Tejn IF allerede har åbnet for tilmeldingen til næste års udgave af Hammer Trail. Men problemet er jo så – hvilken distance!? Og ja, så blev jeg tøsesur, for jeg åbenbart skal kvalificere mig til 50 miles (Det er selvfølgelig fair nok, men bare lidt træls…..) Så nej, jeg er ikke tilmeldt endnu… Jeg tænker og overvejer, og så må tiden nok også lige vise om jeg faktisk for alvor er interesseret i 50 miles, eller om distancen kun er ekstra interessant, fordi den ikke umiddelbart er en mulighed ;)

Alle de muligheder…..
Bornholmerturen har haft endnu en bivirkning! Jeg har fået en endnu større lyst til at løbe de her trail løb og andre løb, som altså er lidt mere interessante end at spæne rundt og rundt og rundt om et slagteri eller på en eller anden dødssyg rundstrækning. Jeg vil nok altid holde af de her rundeløb, fordi de giver mig mulighed for at lukke mig ind i mig selv, på en meget effektiv måde, men hvor er det bare skønt at komme ud i naturen sådan rigtigt!

Derudover så glæder jeg mig så meget til at jeg igen kan komme til at træne – træne sådan rigtigt! Sådan nogle hjernedøde træningspas, hvor der skal tonses løs på trapper og bakker mv… Men lige nu venter det der 100 km løb om 12 dage, og derfor må det vente. Det er selvfølgelig også okay, men jeg må indrømme, at jeg lige nu mest glæder mig til efter 100 km løbet, så jeg kan komme i gang med noget sjov træning igen :) Så ja endnu en gang illustrerer jeg på bedste vis, at jeg skifter mål og fokus konstant… Det er bare så skide svært, når nu der er så mange ting, jeg egentlig gerne vil (og her undlader jeg så at hive badminton, klatring og roning ind over…..)

Og til jer der ikke selv har deltaget på Bornholm… Tjek videoen nedenfor og få et indtryk af hvad det handler om :) Og læs evt mere om løbet på Tejn IFs hjemmeside (men lad nu være med at tilmelde jer alle sammen – der skulle jo gerne være plads til mig, når jeg en gang får besluttet mig…)

Skriv et svar

