Hjernedød træning – pandelampe-solopgangs-løbetur på Asnæs

Hele den sidste uge har det været en nærmest umulig mission for mig at sove særlig meget. I går nåede jeg lige at hælde aftensmad ind inden jeg fald i søvn på sofaen. Efter et par timers on-off søvn på sofaen rykkede jeg ind i sengen og sov højst overraskende uden problemer videre. Så da vækkeuret ringede klokken 3.30 havde jeg utroligt nok fået noget der mindede om 8 timers søvn og var derfor ganske frisk :)

Op og i løbetøjet og så kom dagens første dilemma – er det morgen nok til at man spiser morgenmad?!? Det var jo trods alt 20 km, der skulle løbes. Kompromiset blev lidt frugt! Så blev væskeblære og pandelampe ellers klargjort og klokken 4.00 stod jeg noget optimistisk klar i korte tights og T-shirt (til de der bliver så fristet, at de også tager sådan en nattetur, kan jeg så anbefale lidt mere tøj). Lidt over 4 mødtes jeg med Bjarne, som simpelthen havde fået fri for at joine mig.

Og så gik det ellers af sted mod Asnæs. Der gik godt nok ikke lang tid før pandelampen var fuldstændig overflødig, men det er tanken der tæller ikke ;) Vi hyggeløb 10 km ud mod Asnæs og retur mens det langsomt lysnede og mens vi fik vendt verdenssituationen og set harer, rådyr, fasaner og bare nydt sommeren. Ja ja, det er måske ikke så sommerligt lige nu, men klokken meget tidligt i morges, var det bare som en dejlig kølig sommermorgen. Benene var overraskende fine. Der var ikke overskud til at sprinte af sted, men i et 5.30 min/km pace, som vi endte på, kørte det uden problemer. Lidt over 5 fik jeg også hvad jeg havde søgt – solopgangen! Den var så rød og fin…. og jeg har tydeligvis ikke set nok solopgange i meget lang tid, så fascineret som jeg blev af det!

Så kort sagt, var det bare en super tur. Jeg fik prøvet at løbe klokken meget tidligt og jeg fik set solopgangen. Nå ja, det lykkedes ikke at træne 100 km pace til næste weekend – men jeg tror bare jeg skal erkende, at søndag bliver sådan en “jeg-tager-det-som-det-kommer-dag” ;) Og så kan jeg slutte af med at sige, at det nok ikke er sidste gang jeg har løbet på sådan et “skævt” tidspunkt, og samtidig kan jeg opfordre til at gøre det – for det var anderledes og en fed oplevelse.

Solopgangen på Asnæs

Solopgangen på Asnæs

Bjarne, ½-Sidsel og et styk solopgang i baggrunden (mesterfotograf)

Bjarne, ½-Sidsel og et styk solopgang i baggrunden (mesterfotograf)

Skriv et svar

