Nedtrapningstid

Sidste uge blev ikke ligefrem en nedtrapningsuge, men det gør denne uge til gengæld! 10 km blev det til i går, og i morgen venter en lille luntetur på 5 km, og så er der ellers pause indtil søndag, hvor det jo er tid til 100 km løb i Bramming.

Det bliver dog til lidt træning udover de to løbeture jeg får inden søndag, men det er absolut småting. En af ugens træninger er dog værd at nævne – nemlig mandagens kajaktur! For ja, jeg har fundet mig endnu et nyt projekt og tilmeldt mig endnu en forening (med medlemskab af to fitnesscenter, to løbeklubber og en triklub er det altså også mit sidste medlemskab medmindre jeg skiller mig af med nogle andre) Det er Kalundborg roklub, som jeg nu har kastet mig over – primært for at ro kajak :) Og hvorfor nu det – jo fordi, at jeg tidligere har overvejet det, men det har bare ikke været en mulighed i København, hvor man vel nærmest skal stå i venteliste fra sin fødsel for at nå at komme ind. Og så fordi det jo er fantastisk med endnu en udendørs sportsgren, og endnu mere fantastisk fordi jeg ikke bruger benene, og det dermed (samtidig med at det bare er lækkert) er super alternativ træning. I torsdags var jeg af sted for første gang. Her bød turen på en 6-7 km på vandet, mens vi i mandags var ude på 10 km. Det er simpelthen bare ganske fantastisk og super fedt. Mht. teknikken, så er der en del at arbejde med, men jeg har heldigvis et godt fysisk udgangspunkt og har da heller ikke været mærket af turene indtil nu.

Ellers så nyder jeg denne gang nedtrapningen. Jeg sover fantastisk og utroligt meget. Jeg får set en masse film – eller i hvert fald de første 30 minutter – for så sover jeg ellers ;) Jeg glæder mig helt vildt til søndag, og er helt rolig omkring, at jeg får styr på alle de løse ender på lørdag. Okay jeg er hamrende træt af, at jeg endnu ikke har fået nogen klubtrøje, og at klubben tilsyneladende samarbejder med en sportsforretning, som jeg på ingen måde har noget positivt at sige om! En af de største irritationsmomenter har også løst sig. Med lidt hjælp fra løbsledelsen har jeg fundet hotel i Esbjerg og er blevet beroliget så meget omkring togtiderne (jeg syntes umiddelbart det lød lidt stressende pga. ankomst til Bramming lidt for tæt på løbsstart), at jeg nu er rigtig glad for løsningen. Derudover har jeg også fået styr på togtider til hjemturen, og det er positivt, at jeg har lidt over 12 timer til at gennemføre, og stadig kan nå en bus hjem til verdens ende.

12 timer!! Tja er det så lidt eller meget? Jeg håber ikke jeg skal bruge 12 timer, og jeg starter ud i et tempo som jeg håber giver en anden sluttid. Men hvad der helt er realistisk og sådan, har jeg meget svært ved at vurdere…. og for at være helt ærlig, så er jeg heller ikke sikker på jeg denne gang vil dele mine planer med jer herinde før løbet ;) I får i hvert fald ikke lige mere i dag ;)

Skriv et svar

