Så kom Quintublen i hus – 211 km på 4 dage

Quintublen i hus
Som jeg skrev om i går, så er de seneste dage brugt på at løbe – en hel masse. 4 marathon løb fra torsdag kl 17. Og i dag kl 10, stod jeg så til start på 5. og sidste marathonløb med udgangspunkt fra klubhuset her i Kalundborg. Benene var overraskende gode. Ingen muskelømhed, men dog en tendens til noget spænding af den nederste del af højre læg. Et kendt problem som er relateret til, at bevægeligheden i højre fod ikke er helt så god som venstre fod. Vi var tilbage på ruten fra i torsdags – en 5,3 km rundstrækning, som skulle gennemløbes 8 gange. Ruten gik et godt stykke ad vejen langs vejen og ud over Gisseløre, hvor underlaget i dag (pga trætte stænger) var ekstra hårdt!

Staren gik klokken 10, og jeg havde virkelig forsøgt at spise i løbet af morgenen, fordi jeg godt var klar over, at jeg ikke havde indtaget nok energi i løbet ad de sidste dage. Desværre viste det sig ret hurtigt, at planen ikke virkede. Min mave havde simpelthen fået nok nu efter 3 hårde dage. Efter 7-8 km, hvor der var lidt for meget skvulpen i maven og en lidt for stor tendens til, at væske bare røg lige igennem mig, måtte jeg erkende, at jeg ikke kunne spise eller drikke foreløbig. De næste mange omgange blev det derfor nærmest kun til en halv mundfuld vand for lige at skylle munden og som hjælp til at sluge mine saltsticks. Ved 26 km var jeg presset! Monsterpresset! Benene kunne helt sikkert mærkes, bakkerne var blevet til bjerge, og den stive modvind på Gisseløre var dræbende, men jeg var også på vej ud hvor det ikke var helt godt pga. manglende væske og energi. Så stille og roligt måtte jeg forsøge at indtage væske igen, både i form af vand, saft og vandmelon – og det virkede heldigvis :) Desværre var det svært at få nok, fordi jeg stadig ikke turde drikke særlig meget, så det var hårdt at komme i mål, og jeg har sjældent fantaseret så meget om dejligt kold vand og særligt danskvand (som jeg så har drukket lige siden jeg kom hjem)

Men i mål kom jeg. Sidste omgang blev yderligere en udfordring fordi følelserne var svære at håndtere, og fordi jeg derfor måtte kæmpe for ikke at bryde sammen og begynde at tude. Men jeg klarede den altså til målstregen, som jeg passerede i tiden 4:10 – hvorefter jeg så ikke kunne holde tårerne tilbage og bare blev enormt overvældet over det hele.

Resultaterne
Vi var 6 der gennemførte alle 5 marathonløb, hvor jeg var eneste kvinde (Samlede resultater kan ses her. Min totale tid blev 20 timer 40 mintter og 11 sekunder, og jeg er hamrende stolt over den 3. plads det gav. Ikke mindst fordi jeg løb 5 løb, hvor der kun er 16 minutter mellem det langsomste og det hurtigste løb :) Men også fordi stabiliteten gjorde, at jeg stille og roligt åd mig ind på mændene. På lørdagens andet løb, var jeg faktisk den hurtigste og i dag var jeg nummer 3 af os 6 som løb quintuble.

I dialog med min krop
Efter lidt mad, lidt snak og lidt hep på de andre der løb i mål, var det tid til at komme hjem. Jeg har fået en lur og prøver nu ellers at komme ovenpå igen. Når jeg tænker på, at jeg har løbet 211 km på få dage, så er jeg imponeret over hvordan stængerne har det. Men maven og kroppen generelt hader mig, og har vist mest af alt lyst til at “stemme mig hjem”. Mad er simpelthen så ulækkert lige nu! Jeg kan drikke danskvand, men selv en cola hænger mig langt ud af halsen. Jeg føler mig helt opkogt og samtidig er jeg bare så flad (godt hjulpet på vej af, at jeg ikke kunne sove i nat pga. lørdagens mange km). Men jeg forsøger at drikke danskvand, og tvinger et par vindruer ned indimellem. Det holder hårdt, men jeg tror det går den rigtige vej – om end det går meget stille og roligt :)

Nu ved jeg godt, at man aldrig skal sige aldrig. Det var en super fed oplevelse, og et super arrangement som min klub havde stablet på benene, men jeg tror ikke jeg gør det igen! Der venter også mange andre udfordringer, så alene af den grund vil jeg hellere prøve “nye” ting end at gentage noget lignende…. men det bliver ikke foreløbig. Jeg er bogstaveligt talt mæt på løb lige nu! Jeg glæder mig helt vildt til et par løbefrie dage, og så kommer det nok til at tage lidt tid før jeg har behov for at kaste mig over et marathon igen :)

Og så får i lige et par billeder her til sidst :)

Starten på torsdagens løb (løb 1)

Starten på torsdagens løb (løb 1)

Her løber jeg ud på sidste omgang på fredagens løb (løb 2)

Her løber jeg ud på sidste omgang på fredagens løb (løb 2)

Overskud på lørdagens andet løb (løb 4)

Overskud på lørdagens andet løb (løb 4)

Startnummer 34, som jeg har båret 211 km rundt i Kalundborg, og ikke mindst min fine medalje (mon det er okay, at jeg tager den på på job i morgen....)

Startnummer 34, som jeg har båret 211 km rundt i Kalundborg, og ikke mindst min fine medalje (mon det er okay, at jeg tager den på på job i morgen….)

Skriv et svar

