Ind med genfundet løbelyst – ud med fornuften!

Tilbage i løbeskoene
Så er jeg simpelthen tilbage i løbeskoene igen! Sådan for alvor altså! Efter mine 5 marathon på 4 dage havde jeg absolut ikke behov for at løbe de første mange dage. Jeg tror jeg første gang forsøgte mig på 5. dagen – og det var ingen succes. Læggen som havde givet problemer brokkede sig straks. To dage senere var jeg et smut forbi Østerbro og kunne ikke holde mig væk fra Østre Anlæg! Jeg skulle ikke løbe, bare tonse løs med nogen funktionel træning – men selvfølgelig endte jeg med at løbe frem og tilbage, så det igen blev til 3 km. Denne gang gik det heldigvis uden problemer, men om natten fornemmede jeg alligevel lidt ubehag i læggen. Så jeg endte faktisk med at beslutte, at jeg ikke skulle løbe før den efterfølgende lørdag (altså i dag).

I dag skulle jeg nemlig løbe en længere tur til Røsnæs med en gruppe andre løbere, og derfor ville jeg holde pause og være klar til turen lørdag. Men onsdag endte jeg med at aflyse, da jeg var i tvivl om fornuften i strategien med at løbe 40 km på min første rigtige tur ;) Så jeg aflyste altså og hoppede derefter straks i løbeskoene for at lunte 5 km – jeg kom så lidt på afveje og endte godt nok på 8 km, men det gik uden problemer. Selv 1½ times badminton efterfølgende fremprovokerede ikke nogen smerter (andet end en meget øm højre balle – men sådan skal det jo bare være, når jeg nu kun spiller en gang hver 2. måned). Torsdag blev det til 10 km, og lørdag kun til 7 km i en lettere interessant stil pga. den der højre balle. I dag var det så meningen, at jeg skulle tage en 10-12 km.

Lysten der vandt over fornuften
Og det var virkelig planen! Jeg reviderede den måske lidt og ville til Asnæs, men sjovt nok, så endte jeg altså på Røsnæs og var hjemme efter 38 km og lige nøjagtig for sent til en aftale. Men altså vejret var fantastisk, jeg savnede Røsnæs og det hele var bare så fantastisk og jeg havde bare så meget lyst til at løbe – så jeg var ganske enkelt bare nødt til at løbe mod Røsnæs! Og da jeg så nåede derud, var jeg selvfølgelig nødt til at løbe langs stranden og forbi fyret, og faktisk også op i fyret, hvor jeg stod med kikkert og så Fyn, Mols bjerge, Samsø, Sejerø mv. Jep jep, der blev hygget og gik lidt turist i den. Og meget passende (og tiltrængt) fik Kalundborg lige scoret et par pluspoint hos mig.

Ballen er stadig smadret efter badminton, så det var på ingen måde smukt! Men det var bare super lækkert! Det var fantastisk at være tilbage på en lang tur igen. Det var lækkert ikke at mærke noget i læggen, og så var det bare en super lækker og smuk dag, hvor Røsnæs viste sig fra sin allerbedste side. Selvfølgelig var det på ingen måde fornuftigt at jeg kastede mig over en så lang tur nu, og at jeg nu faktisk allerede er tilbage på fuld kraft igen, men altså, det gik jo godt ikke…. og nu holder jeg bare en løbepause i morgen og prøver at finde lidt fornuft frem til næste uge :) Og endnu en succes var, at jeg med hjælp fra massive mængder vaseline havde succes med at løbe i sportsbh og min rygsæk uden at det resulterede i et stort brandsår, som jeg netop fik sidste gang. Man kan måske også kalde det en succes, at jeg kom hjem uden at løbe mere end 38 km. For planen var selvfølgelig at tage den sædvanlige rute, men jeg kom virkelig på afveje i dag (det er nok meget godt at Røsnæs er afgrænset af vand til begge sider, så det kun kan gå begrænset galt) og endte altså med at løbe en helt anden vej hjemad – men bestemt en super lækker vej, hvor det gik gennem tætte krat med græs og brændenælder op til knæene. Derudover er det jo også altid en succes, når jeg møder dyr på mine ture, så det var et hit, at jeg fik et tæt gensyn med et rådyr og måske lidt for meget nærkontakt med to snoge! Jeg blev måske nok lidt skræmt over den anden snog, da den farede ud lige foran mig (de kan i øvrigt også være skræmmende store sådan nogen), så jeg var lige ved at træde på den :/

Efter 17 km

Efter 17 km

Efter 19 km endte jeg i toppen af fyren på spidsen af Røsnæs

Efter 19 km endte jeg i toppen af fyren på spidsen af Røsnæs

Svedig Sidsel på toppen af fyret (med lækre nye Ryders Saber solbriller)

Svedig Sidsel på toppen af fyret (med lækre nye Ryders Saber solbriller)

På vej hjemad stødte jeg først ind i en lill.e snog

På vej hjemad stødte jeg først ind i en lill.e snog

På vej hjem ad - på afveje ;)

På vej hjem ad – på afveje ;)

Endnu mere på afveje :)

Endnu mere på afveje :)

Ugens øvrige succeser
Men udover succesen med at jeg er tilbage i løbeskoene, så har det faktisk generelt været en succesfuld uge. Onsdagens badminton var bare skide fedt – fantastisk at spille lidt kampe igen, og selvom jeg ikke skal til at spille fast, så vil jeg måske gerne bare spille en gang om ugen… Derudover har jeg jo allerede skrevet om min debut som havsvømmer – det var så fedt! og jeg glæder mig meget til at jeg skal ud og svømme igen i morgen :) Derudover blev jeg i mandags frigivet, så jeg må ro selv i kajak! Og det skulle selvfølgelig fejres med en tur alene i går – ligesom for at få det gjort og lige få overvundet den der usikkerhed, der altid lige vil være første gang. Men turen gik fint, og jeg kunne også selv slæbe kajakken frem og tilbage og havde styr på alle de andre praktiske ting :)

Skriv et svar

