På jagt efter nye gode løbesteder

Hvis man kan dø at stress og travlhed – så er jeg for tiden i risikogruppen! Der er bare fuld tryk på på flere fronter, og jeg har i løbet af ugen følt mig presset som en pose finvalsede havregryn! Onsdag aften kulminerede med at jeg måtte gå fuldstændigt smadret i seng – for så at erkende, at jeg overhovedet ikke kunne sove, fordi min krop bare sagde fra ved at angribe mig med en ordentlig omgang kvalme. Problemet er bare, at der er så mange ting jeg gerne vil, og jeg har derfor i løbet af ugen rendt fra den ene aftale til den anden. Jeg vil vildt gerne svømme en masse, og også ro. Og når nu vejret er så lækkert, så vil jeg også bare gerne være ude og lave alt muligt andet – løbe, drikke vin, spise grillmad og sååååå tusind mange andre ting.

Men jeg må nok lige skære lidt ned på diverse aftaler i næste uge, og lige sørge for at få koblet ordentligt af – for det er tiltrængt! Bl.a. derfor har jeg både i går og i dag også taget et par lange løbeture for at få koblet lidt af, og det har været ganske fantastisk! I går gik turen til Asnæs for at se nærmere på mulighederne for at få nogle nye yndlingsruter derude, og i dag gik turen forbi Kystskoven, for at se nærmere på dette sted, som der er så mange fra byen der snakker så meget om. Begge ture har været rolige og med masser af pauser for at se nærmere på områderne og for bare at nyde vejret og naturen.

På eventyr på Asnæs
I går gik den til Asnæs, hvor jeg efter 6 km ramte stranden. Jeg har jo en forkærlighed for at løbe langs stranden, så det skulle jeg lige prøve…. og man kan undre sig over, at jeg skulle det, eftersom jeg havde trætte stænger og generelt har erfaring med at strandene her er sindssyge at løbe på! Det var også tilfældet! Det var en kamp. Det var absolut ikke hele tiden løb – der måtte gås og bestiges nogle kæmpesten mv. Men jeg er jo bare ikke så godt til at vende om, når først jeg er begyndt på noget, så er der en vej – og det er fremad! Så jeg fik kæmpet mig 3,5 km langs stranden inden jeg nåede Forskoven, hvor jeg kunne komme ind på nogle gode stier. Her var det til gengæld super lækkert! Og bestemt et sted jeg skal løbe mere – mmåske især nu hvor det er så varmt. Turen hjem gik langs vejen – og det er den eneste ulempe ved at løbe i Forskoven, for der er altså mere end 7 kedelige km derud (og nej jeg løber aldrig igen langs stranden! ;) ) Til gengæld tror jeg at jeg så min første hugorm derude i går (godt nok rimelig død og kørt over og helt smadret) – så ruten appellerer også til min indre nørd ;) (hvis jeg havde haft en pose havde jeg sikkert slæbt den med hjem i går og dissekeret den). (hvis jeg nu smider et billede nedenfor, så må kyndige godt lige fortælle om det var en sort hugorm – jeg synes nemlig ikke det ligner en snog, da den ingen gule pletter havde i nakken – og forklar mig så gerne lige, hvad de der kugler er for noget) (

Og så lige et par billeder (Og til jer som ikke kan tåle døde dyr – så luk lige øjnene, og ellers undskyld!)

Stranden langs Asnæs

Stranden langs Asnæs

Forskoven, Asnæs

Forskoven, Asnæs

Død og færdig hugorm/falsk snog

Død og færdig hugorm/falsk snog

Første tur i kystskoven og spidsen af Gisseløre
På trods af at min krop føltes som om den var blevet tævet og ikke havde fået 1/10 af den krævede søvn, så endte jeg i morges i løbeskoene og kom ud på en næsten 20 km tur. Jeg har så mange gange hørt om den her Kystskov, som skulle være fantastisk. Den er bare lille og ligger 6 km fra hvor jeg bor, og derfor har jeg aldrig været forbi. Men i dag blev dagen, hvor det skete! :) Og ja, jeg må erkende, at det er et super lækkert sted! Der er fantastiske bakker, og faktisk lige af den slags som jeg elsker! Men skoven er desværre ikke stor…. men igen, så løb jeg bare rundt og rundt på kryds og tværs, og da jeg efter 5 km vendte snuden hjemad havde jeg måske nok løbet på de samme spor flere gange, men det havde ikke været kedeligt – så det er bestemt også en ny potentiel yndlingsrute. Især fordi turen derud og retur ikke er så kedelig som turen til Asnæs, og fordi det er væsentligt kortere end turen til Røsnæsspidsen.

På hjemvejen blev det så også til et smut forbi spidsen af Gisseløre, hvor jeg lige var ude og kigge ind i fyret derude og få et kig på byen udefra, inden turen gik hjem.

Og selvfølgelig skal i ikke snydes for et par billeder fra i dag.

Kystskoven

Kystskoven

Foran fyret på Gisseløre

Foran fyret på Gisseløre

Fra spidsen af Gisseløre med Asnæs i baggrunden

Fra spidsen af Gisseløre med Asnæs i baggrunden

Et kig ind mod byen fra Gisseløre

Et kig ind mod byen fra Gisseløre

Ellers rigtig god weekend – jeg vil fare af sted for at prøve at få gjort noget ved det her store problem med at bo ved Verdens Ende og samtidig ikke eje en bil :)

Skriv et svar

