Ændrede træningsrutiner

Som i nok har opdaget, så er det sgu blevet varmt! For mig som elsker småregn og 12-15 grader når jeg løber – ja så er det altså rigtig rigtig varmt nu! Jeg smed de lange tights 1. april, de lange trøjer for 15 grader siden og det er altså ved at være 5 grader siden, at jeg gik over til at løbe i sportsbh. Der er ganske enkelt ikke mere at smide! Så jeg er gået over til en ny strategi – nemlig at jeg løber forbi stranden og hopper i for at blive kølet af inden jeg løber videre.

Men så kan jeg til gengæld også holde varmen ud, og jeg lover jer for, at det er sindssygt lækkert at smide sko og strømper og bare smide sig i vandet, når man er godt varmen op efter løb. Det giver måske nogle undrende blikke, når jeg stormer mod vandet og kaster mig i, men Kalundborg har også godt af at opleve lidt ;) Og jeg har da også haft succes til at lokke andre med, så det er altså slet ikke så underlig en ide! Lørdag morgen bød på 23 km med løbeklubben. Vi var en flok på 7 mand, og sørme om ikke 4 af de andre fulgte trop, da jeg indførte badepause efter 13 km.

Så på den front er der kommet lidt variation ind i træningen ;) Derudover så kører det rigtig godt med min tempotræning. I dag stod den på intervaller, og på trods af varmen og trætte stænger, så løb jeg 6 x 600 meter intervaller i et rigtig fornuftigt tempo – og endda næsten uden kvalme og uden tanker om at give op (jeg gjorde det altså! Og det sidste interval var kun 3-7 sekunder langsommere end de andre intervaller, så det blev faktisk ret stabilt) På Torsdag står den på Møllebakken rundt, som vist er et af de store og “gamle” løb her i byen. Det er på 5,1 km (3 omgange a 1,7 km) og det går op og ned af en af byens bakker. OG det er selvfølgelig oplagt, at jeg skal tage mig en tempo-tur i den forbindelse (og så bliver det nok til en 15 km aflunt bagefter)

Derudover så går det stadig fantastisk med havsvømningen :) Jeg elsker det simpelthen! Det er virkelig fantastisk. I sidste uge svømmede jeg 7 km!!!! Ja den er god nok! Det er nok ca. hvad jeg har svømmet på en hel måned før, hvis jeg virkelig tog mig sammen! I dag blev det til 2,3 km i stille og klart vand. Helt og aldeles fantastisk!

De ændrede træningsrutiner betyder dels at træningsmængden er sat op, men selvfølgelig er der noget der er skåret fra. Styrketræning er for mit vedkommende en by i Rusland, og det fortsætter sådan i hvert fald et godt stykke tid endnu ;) Jeg forsøger desuden stadig at holde fast i badminton en gang om ugen – bare fordi det er fedt. Og mht. løb, så er der, som allerede nævnt, kommet mere kvalitet i træning, men derudover så er jeg faktisk ved at være oppe på en træningsmængde nær de 90 km/uge, hvor jeg tror jeg skal holde mig i noget tid. Det virker måske ikke særlig målrettet med den her træning – for jeg har nogle planer mht. løb – faktisk allerede i år! Men jeg har bare lyst til de her ting, og jeg er sikker på, at det der giver allermest er, at jeg træner det jeg har lyst til. Og når der så til vinter ikke er så mange (sjove) muligheder, så kan træningen bliver lidt mere målrettet mod løb igen :)

Midtvejs-dukkert på lørdagens lange løbetur.

Midtvejs-dukkert på lørdagens lange løbetur.

Skriv et svar

