Op ad bakke…..

Dagens intervaller blev pga en hård weekend og lidt ynkelighed udskiftes med et par bakke-tempoture – som jeg altså klart foretrækker frem for reelle intervaller. Men det var nu ikke kun fordi min krop er lidt ussel, at jeg valgte bakkeintervallerne i dag, men faktisk også fordi, der er nogen der har fået en ganske fremragende ide – det er resulteret i denne fine facebookside. Hvis man klikker ind kan man se at det handler om at løbe 1000 højdemeter på tid! Og det er så tilpas et hårdt og lidt skørt projekt, at jeg selvfølgelig er meget begejstret.

Så jeg har selvfølgelig været ude og måle rute op i dag :) Men allerede her bliver det desværre lidt tricky. For Garmin ure og højdemålere er bare ikke det bedste i verden. Jeg har aldrig brugt det særlig meget, men absolut nok til, at jeg har set nogle meget sjove højdekurver. Derfor tog jeg da også et ur Garmin 910xt på hver sin arm, da jeg løb af sted for at måle op i dag. Ruten jeg havde udset mig er en lille rundstrækning, hvor man kommer forbi Bøgebakken, Tjørnebakken og Granbakken, som ifølge siden her er nogle af danmarks stejleste. Planen var at tage 3 omgange i godt tempo, så pulsen kunne komme op. Første omgang løb jeg selvfølgelig forkert – noget jeg bare er særligt god til ;) Derefter lykkedes det dog at løbe rigtigt, og jeg fik derfor løbet en omgang hver vej på den her 1,4 km rundstrækning. Desværre var det lidt interessant med højdemåleren. Det ene ur viste utroligt fint 58 hm per tur! Mens det andet viste 79 hm på første tur og 62 på anden tur (på den første tur hvor jeg løb forkert og altså løb 2,2 km i stedet, var forskellen i hm faktisk på hele 50 m). Så jeg må nok lige prøve at måle lidt mere på det, inden jeg planlægger den helt store tur.. Men mon ikke de 58 er mest realistiske, når nu de trods alt blev målt sådan begge gange.

Men når jeg lige har styr på det, så skal jeg selvfølgelig ud og tonse løs. Det bliver godt nok noget af en tur, da det jo tyder på at der skal en 17-18 omgange a 1,4 km til – men jeg er sikker på det nok skal blive en fed udfordring :)

2013-07-29 15.43.52

2 tanker om "Op ad bakke….."

    • Hej Erik. Det er faktisk også barometerhøjdemåler der er i mine ure – jeg ved bare, at de generelt ikke er lige gode altid. Det er muligt at Polars er bedre – men jeg tror i første omgang, at jeg bare løber efter antal omgange (da det nok allerede bliver på søndag) – ellers tak :) Men det kan være jeg slår til en anden gang :)

Skriv et svar

