1000 hm klaret i et villakvarter i Kalundborg

Så er dagens løbetur klaret – og hvilken succes! Jeg var ærlig talt ret så spændt på hvordan det ville blive. Først og fremmest er det ikke særligt motiverende at skulle løbe rundt og rundt på samme korte rundstrækning, og det bliver bestemt ikke sjovere af, at det foregår i et villakvarter. Derudover er det endda en hel del højdemeter, og jeg vidste faktisk ikke helt hvad benene ville sige til det.

Men alt viste sig at gå rigtig godt. Klokken 9.00 stod vi 5 mand klar til start (ret godt klaret eftersom at jeg slog det op på facebook i går eftermiddags kl 17). Vi løb de første omgange samlet, hvor ruten lige blev vist af, og derefter løb vi lidt mere frit, men alligevel stadig ret samlet. De andre var med på 4-8 omgange tror jeg, hvorefter jeg desværre måtte fortsætte alene. Det gik nu også fint med at fortsætte alene, men i dag oplevede jeg at have stor gavn af at løbe med de andre. Jeg følte absolut at de andre holdt tempo, og at jeg bare fulgte med, og det var dejligt “nemt” :) Derfor var det lidt hårdt mentalt, da den sidste meldte fra og stoppede, men problemet var kun oppe i hovedet, og efter et par omgange var det glemt!

Jeg måtte ret hurtigt erkende, at uret altså viste færre højdemeter end de 56 som jeg ellers havde besluttet var det korrekte antal. Da jeg, som omgangene gik, kunne se, at uret rimelig konsekvent målte 51 hm per omgang, besluttede jeg at løbe de par omgange ekstra der skulle til for at nå de 1000 hm. Dermed blev det til 19 omgange plus en tur næsten op til toppen af granbakken, og retur til bunden igen.

Om det var hårdt?? Gu fanden var det hårdt! På hver omgang starter man op ad Trøjelykkevej og Granbakken. På Trøjelykkevej er det hårdt, og når man så drejer ind på granbakken, så tror man faktisk man skal dø! Derefter går det lige lidt nedad, inden der venter en kort men stejl stigning op ad Bøgebakken. Sjovt nok det stykke, som blev dagens favorit-stykke. Det var stejl, men passede åbenbart godt i længde og stejlhed til at jeg kunne løbe i en super god rytme på det stykke. Derefter gik det ind på Gyvelbakken, hvor det først gik lidt nedad og så lidt op, og sidst ned til starten af ruten ad Tjørnebakken og Røsnæsvej. Hver gang jeg ramte toppen af Granbakken var en sejr! Resten af ruten kørte bare, men det første stykke var hårdt og blev absolut ikke nemmere med antallet af omgange. Alligevel præsterede jeg at holde mig til løb hele vejen, hvilket jeg er lidt stolt af. Samtidig holdt jeg også et fornuftigt pace og jeg tror ikke tempoet faldt så meget i løbet af de 2 t 45 min jeg var i gang. Det faldt helt sikkert efter de andre stoppede, fordi jeg tog ekstra tid på nedløbene for at passe på knæ og slappe af.

Men det var samtidig super fedt, og højdemeteren var faktisk stadig overkommelige. Det er svært at forholde sig til, hvor højt man har kravlet, når nu man bare løber rundt og rundt, men faktisk svarer det til en ~8 * Himmelbjerget eller næsten 2,5 * til toppen af spiret på Empire State Building, og det er sgu da meget godt klaret :) Et er i hvert fald sikkert, og det er ikke sidste gang at beboerne på villavejene har set mig rende rundt derude ;)

Dagens træning kan ses her, ligesom der er lidt tal indsat nedenfor :)

Dagens højdeprofil, puls- og tempo-tal

Dagens højdeprofil, puls- og tempo-tal

Og så kunne jeg måske sige, at det er sikkert, at jeg skal slappe af resten af dagen….. Meeeen jeg var ude på den fedeste kajaktur i går – 23 km – til spidsen af Asnæs, og nu er der lige tikket et tilbud ind om at prøve noget dobbeltsculler i dag – så mon ikke jeg ender med det :)

Skriv et svar

