Novo-pigen sejrer igen!

Jeg kan godt starte med at indrømme at jeg havde håbet det var pr dag i dag.

Det var det så ikke! Det var faktisk en lidt kaotisk dag, hvor jeg også nåede at blive lidt bestemt, men til sidst også rigtig glad.

Dagens løb var kastelløbet i kbh, hvor jeg var meldt til på 5 km distancen. Jeg var af sted på tur med et par kalundborgensere. Efter afgang lavede jeg et blackout og vågnede først da vi nåede kbh. Så jeg var træt og rundtosset og slet ikke opsat på at løbe hurtigt. Men så kom vi til nummerudleveringen. Og der var KAOS! Jeg aner ikke hvad der var gået galt, men der  var ikke styr på noget. Numrene var i bunker i teltet og ude på pladsen hvor navne blev råbt op. Derudover var flere bunker blevet udleveret til firmaer og løbeklubber – bla var alle numre til folk fra novo gruppens løbeklub havnet hos en dame. Der var bare ingen der vidste hvor, og det var så her jeg endte med at blive lidt bestemt og fik mit nye navn novo-pigen. Kort sagt måtte jeg (efter at være blevet sendt frem og tilbage flere gange) forklare at novo folket kom fra flere byer og overhovedet ikke kendte hinanden, så det var fuldstændigt umuligt for os at regne ud hvor vi skulle finde vores numre. Herefter fik jeg mit tilnavn og ikke mindst hjælp til at opspore startnumrene. Nummeret kom på, jeg farede ned, fik lige fortalt de andre, at nu var jeg hidsig, så nu var jeg klar og så placerede jeg mig ellers forrest (jeg blev nummer 4 sidste år, så jeg havde selvfølgelig drømt lidt).

Starten gik og vi røg af sted. Jeg lå ret hurtigt som nummer 6-7 stykker, men med 10 km løbere foran mig. Så der var ro på – indtil der kom en 5 km løber op forbi mig. Jeg hægtede mig på og blev der et par km, hvorefter jeg sneg mig forbi og lå med hende bag mig til omkring 3 km inden hun faldt bagud. De første tre km var da løbet i pace 4.20. Faktisk langsommere end jeg havde regnet med, men jeg havde måske alligevel undervurderet “bulerne” på ruten og måske overvurderet hvor frisk jeg var ovenpå nogle uger med mange hurtige km.

Jeg var i hvert fald færdig! Heldigvis var de andre mere færdige og selvom jeg næsten var nede på 4.30 på de sidste to km fik jeg lavet et fornuftigt hul. 500 m før mål var jeg sikker på sejr og kunnen stolt og glad løbe roligt i mål .

Tiden blev 22.00 og dermed noget langsommere end det jeg løb i viborg. Men den fik alt hvad jeg havde i mig, så jeg kan kun være tilfreds. Pulsen bekræftede dette med en sindssyg maxpuls på 211 og en gennemsnitspuls på 195!

Efter jeg kom i mål hentede jeg min præmie, hvor jeg samtidig blev bekendt med mit nye tilnavn. Herefter ventede jeg på de andre som løb 10 km og løb så anden omgang med dem, hvor jeg havde tid og ro til at nyde ruten, se lidt af kbh, nyde vejret, heppe og snakke:) tilbage i mål stod den på sandwich, hygge og kage!

Alt i alt, så er kastelløbet et rigtig godt og hyggeligt løb. Men det er ærgeligt at de laver sådan en kæmpekikser med numrene. For selvom alt løste sig, så er det bare ikke en okay optakt til et løb. Derudover virkede det bare heller ikke helt så organiseret i år, som jeg oplevede det sidste år. Sidste år var der så godt nok problemer med registreringen. Så desværre sidder jeg med  lidt blandede følelser overfor løbet og kan ikke umiddelbart melde, at jeg helt sikkert  kommer igen næste år. Det er ærgerligt både fordi det er du fint løb, men også fordi det går til et godt formål – nemlig tidligere soldaters genoptræning

6 tanker om "Novo-pigen sejrer igen!"

  1. TILLYKKE med sejrene – det er yderst velfortjent, efter din enorme og målrettede træningsindsats. Hvad kan du dog ikke drive det til?
    Glæder mig til at følge din vej til endnu flere højdepunkter :-)

      • Krydsede fingre skal der bestemt til! Min krop kan slet ikke finde ud af om den er kommet sig fint fra Viborg eller den er helt slidt ned til sokkeholderne – det går virkelig op og ned, og den dumme iskias er enten væk eller møgirriterende. Nå, jeg håber at ramme Grenå på én af de gode dage… Skal du løbe 12 eller 24 timer? Og skal du med til foredraget med Casper Wakefield? Det er jeg sådan rimelig spændt på!

      • absolut kun 12. 24 har jeg endnu aldrig overvejet.. jeg har slet ikke tænkt på noget praktisk endnu, så jeg ved ikke med det foredrag – og det er muligt jeg ikke kan nå det, før jeg begynder at overveje transport, overnatning mv :)

Skriv et svar

