Geysere, lækker natur og bjerge

Island er for lækkert! Ingen tvivl om det altså! Naturen her er helt klart højdepunktet, og jo jeg kan da godt ærgre mig over, at vi ikke er rundt og se hele øen – for jeg er sikker på, der er så meget mere at se! På den anden side, så er det også bare afslappende, at bruge en masse tid i Reykjavik og så tage ud herfra, som vi har gjort – og jeg kan nok hurtigt blive enig med mig selv om, at lige nu er den “afslappende” løsning, nok den rigtige for mig :)

I starten af ugen var vi på en super lækker tur, hvor vi så de “typiske” natur-attraktioner her i syddelen. Det var geysere, det var det fantastiske vandfald Gullfoss og så var vi i nationalparken Þingvellir! Det var en super lækker tur! Vi var også forbi små byer, bl.a. en hvor der duftede dejligt af svovl, og hvor der stod damp op ad jorden nærmest alle vegne. Geyserne og vandfaldet Gullfoss var store oplevelser! Vandfaldet var bare super flot og fantastisk, mens geyserne fascinerede mig helt vildt! At stå og se på vandet, på dets bevægelser, at gætte på hvornår næste “udbrud” kom og ikke mindst at se udbryddene, hvor vandet pludselig rejser sig i en flot blå farve, for så at blive til en kæmpe-høj vandstråle – det var bare fantastisk! De 1½ time vi holdt pause ved geyserne fløj af sted! Okay, jeg blev ved geyserne også fanget af noget andet – nemlig bjergene! Der var bjerge bagved – bare små bjerge, men stadig bjerge! Og hvad gør en løber? Smider trøjen og spæner! (ja ja, selvfølgelig havde jeg iklædt mig sportstøj og speedcross). Jeg startede med en spurt til toppen og så gik det ellers frem og tilbage lidt. Bare en lille kort tur, men hvor var det dog skønt og smukt, og bare ganske lækkert!

Derudover har vi shoppet, set diverse turistting og bygninger i Reykjavik og selvfølgelig været på et museum eller to… eller tre. Så jeg nyder det ganske enkelt! Det er derudover også blevet til nogle flere løbeture i Reykjavik, og i morgen håber jeg at få en lidt sjovere løbetur, da jeg planlægger at tage ud på en lille øde ø udenfor Reykjavik og løbe lidt. ´Selvom jeg skal slappe af bliver det også til lidt anden træning. I dag var jeg i “svømmehal”. Det vil sige, at det foregik udendørs i opvarmede bassiner! Jeg hader jo godt nok svømmehalssvømning, men når det foregår udenfor, så er det alligevel lidt sjovere… i hvert fald så sjovt, at successen da lige skal gentages igen i morgen :)

Og så er det vist tid til lidt billeder…

Utroligt nok har regntøjet endnu ikke været i brug..

Utroligt nok har regntøjet endnu ikke været i brug..

Find hvalen!!! :)

Find hvalen!!! :)

Fantastisk geyser..

Fantastisk geyser..

En løbetosse på tur...

En løbetosse på tur…

En løbetosses udsigt...

En løbetosses udsigt…

Mere udsigt

Mere udsigt

Gullfoss med regnbue og det hele!

Gullfoss med regnbue og det hele!

Flotteste Gullfoss

Flotteste Gullfoss

Flot natur i Nationalparken.

Flot natur i Nationalparken.

Og ja, jeg ved godt jeg skylder jer en melding omkring målet til 12 timers løbet i Grenå… det kommer snart :)

Skriv et svar

