Auf wiedersehen – en lille status ovenpå Berlin marathon

I går gik turen hjem igen efter nogle rigtig dejlige dage i Berlin. Turen var lige hvad jeg havde brug for og var bare super afslappende og dejlig. Jeg fik godt nok hverken shoppet eller set særlig meget af Berlin, men jeg har set nok til, at jeg såmænd bare glæder mig til at komme tilbage, og så kan jeg bare se det hele næste gang :)

Lad mig lige starte med at slå fast, at jeg ikke er skuffet over søndagens løb – tværtimod er jeg stolt over at kunne løbe 3.41.42 i den tilstand jeg var i i søndags. Det jeg udtrykte i sidste blogindlæg og som af flere blev opfattet som skuffelse var nærmere en frustration over, at jeg ikke passede på mig selv.

For at i forstår det, kræves nok lidt ekstra info. I ugen før løbet syntes jeg at det var verdens bedste ide at lave nogle hoppeøvelser på et ben! Det viste sig at være ca. verdens dårligste ide så kort tid efter 12 timers løbet. Jeg har derfor kunnet mærke noget i højre fod helt op til Berlin marathon, og jeg har ikke været i tvivl om, at den fornuftige beslutning havde været ikke at løbe i søndags! Det var også den tanke jeg havde søndag morgen, da jeg stod ved startstregen. kompromiset var derfor at jeg skulle styre mig, hvis jeg løb! Og det var jeg så ikke helt i stand til, og det var det der frustrerede mig.

Men en ting er foden, noget andet er hvor jeg og min krop er! Og kort sagt, så har jeg haft nogle hårde uger efter 12 timers løbet, men ligeså meget op til løbet. Fysisk (ikke løberelateret) har jeg haft et par kampe og udfordringer. Det samme gælder mentalt og så har jobbet fyldt rigtig rigtig meget…. Så det er nok ikke så underligt, at jeg på ingen måde var velrestitueret i søndags. Efter 8 km kunne jeg faktisk mærke mine lår under søndagens marathon, så der er jo ingen tvivl om at søndagens løb viser, at jeg kan meget mere, når jeg en dag er klar til at give den fuld skrue på marathondistancen (men det bliver ikke foreløbig, kan jeg godt afsløre ;) ) Og jeg kan også afsløre, at jeg kan mærke mine lår den her gang – noget som ikke var tilfældet efter de 120+ km for 14 dage siden.

Derfor tager jeg lige en slapper lidt.. Der skal slappes af, fokuseres lidt på søvn, ryddes op i en masse ting, og så skal jeg forhåbentligt ikke slås omkuld af arbejde lige med det samme :) Så får jeg også lige tid til at få tænkt nogle ting igennem – ting som jeg snart skal tage mig sammen og få ud på bloggen ;) Som teaser og stikord kan jeg sige noget med, at jeg har fået lidt blod på tanden, jeg har ændret planer for 2014, jeg begynder også at drømme om noget jeg ellers hidtil har afvist blankt…

Og så lige for at afslutte Berlin ordentligt. Berlin var en oplevelse og jeg vil bestemt anbefale andre at deltage! Berlin marathon var fedt, men jeg er nok bare mere til mindre løb (og ellers er jeg i hvert fald meget mere til løb, hvor jeg starter længere fremme og dermed slipper for zigzagløbet). Jeg kan dog sagtens se charmen i de store byløb, men så vil jeg nok alligevel hellere foretrække at prøve noget nyt, næste gang jeg får lyst til et byløb :)

2 thoughts on “Auf wiedersehen – en lille status ovenpå Berlin marathon

    • tak, og ja det skal bestemt ikke undervurderes, ligesom alt det med søvn, stress mv. også bare tærer ekstra hårdt, når kroppen allerede er presset i bund :)

Skriv et svar

