Mit ultra-løbeår 2013 er slut!

Jeg har allerede luftet tankerne om, at 6 timers løber i Albertslund ikke lige blev til noget. Beslutningen er nu taget! Jeg løber ikke 6 timers løb på lørdag, og jeg løber heller ikke 6 timers løb i Grenå i November (Jeg har i derfor et startnummer til salg til Grenå – pris 200 (og det er et godt nummer))Jeg har overvejet mange muligheder. Trække mig fra det ene og gennemføre det andet, men nu er jeg simpelthen endt med at trække mig fra begge! Løbet i Albertslund bliver dog konverteret til et marathon, da jeg egentlig gerne vil ud forbi og sige hej og se de andre løbe.

Beslutningen er nok ikke den store overraskelse. Jeg er ganske enkelt lidt mættet! Jeg har ikke behov for at ræse løs lige nu. Jeg vil gerne se frem mod 2014s store mål, som bliver at forsøge at komme under 9 timer på 100 km, og så er der andre ting end løb, som har fyldt i mit liv i mange måneder, og som har taget en del energi. Der har været lidt brandslukning, og nu gider jeg faktisk ikke mere.. Jeg ved godt, at jeg nok kun når et par uger hen før jeg røvkeder mig, og savner at der sker noget i weekenderne, hvor jeg nu skærer lidt ned på løbeaktiviteter mv. Men jeg tror på, at jeg har godt af det (om ikke andet kan jeg jo se det som en udfordring – og jeg elsker jo udfordringer;) )

Nu vil jeg bare læne mig tilbage og se tilbage på et fantastisk 2013. Jeg vil løbe et par Marathons endnu i 2013, men det bliver løb der kommer til at afhænge af humør og hvor der ikke er nogen ambitioner. Og så vil jeg glæde mig til 2014 og til at få lagt en træningsprogram frem mod DM 100 km – et program der måske nok bliver lidt anderledes – men mere om det en anden dag :)

4 tanker om "Mit ultra-løbeår 2013 er slut!"

  1. Velkommen i klubben af ultraløbere på midlertidig pause. Kan så sige du er lidt fornuftigere end mig, ved at give dig selv en pause før det er absolut nødvendigt….
    Det lyder som en god beslutning, for du har opnået supermeget i år, kan sagtens forstå hvis “sulten” ikke rigtig er til stede. Og der er jo store mål at gå efter i 2014, som jeg bare ved du nok skal nå.
    Tjah, hvis jeg ikke holdt pause overtog jeg gerne dit startnummer, for det er skønt at løbe i Grenå. Er næsten fristet til bare at snuppe et par runder, men det er jo en lang køretur…

    • Ah lokke lokke lokke ;) ej jeg forstår km så ganske udemærket hvordan det er at have behov for en pause, men sig til hvis noget skulle ændre sig. Og nyd ellers pausen :) vi har også fortjent det ;)

Skriv et svar

