I gang med det nye program.

Nu er det endelig tid til et opturs-indlæg om de nye ting der skal ske og er sket :) Som jeg allerede nævnte i forrige indlæg, så er der netop sket det, at jeg har taget kontakt til Claus Heckmann for at få ham til at hjælpe mig med at få lagt et træningsprogram frem mod 2014s store mål. I første omgang er jeg i lørdags blevet testet, og får nu lagt program til en gang hen i januar. Derefter skal der igen foretages test, og så skal træningen efter planen tilpasses derfra.

Men altså i lørdags var jeg i Flakkbjerg syd for Slagelse for at blive testet. Testen foregik på løbebånd og foregik med iltmaske! Jeg kan godt love for at man får det varmt inde i sådan en maske! Jeg er jo ret god til at svede, og jeg kampsvedte inde i den maske! Resultaterne var egentlig på mange måder som forventet. Jeg er rigtig god til fedtforbrænding, og fedtforbrænder ret effektivt ved de lave hastigheder. Til gengæld går det hurtigt nedad, når tempoet kommer op! Så der er ingen tvivl om hvor der skal sættes ind :)

I tirsdags skulle jeg efter planen starte på programmet, som Claus efterfølgende har lagt til mig. Men tirsdag endte som bekendt noget anderledes – med voldsomme smerter. Desværre fortsatte det onsdag, hvor jeg hævede voldsomt i den ene side af ansigtet, lignede noget der var løgn og bare havde ondt, når jeg skulle forsøge at snakke eller spise. Torsdag var det meget bedre og jeg har siden onsdag været feberfri! Jeg har desværre ikke fundet årsagen til alt det her. Jeg er blevet sendt rundt mellem tandlæger og læger som ikke kan blive enige. Alt fra bihulebetændelse, migræne (Hortons hovedpine), tandproblemer er blevet foreslået og igen afvist. Jeg er kommet frem til at jeg bare glæder mig over, at jeg er i bedring! Og så håber jeg meget at det ikke sker igen. Hvis det gør, så har jeg nu fået migrænemedicin jeg skal forsøge mig med(jeg ved bare ikke helt om jeg tror på den der migræne-teori) Men whatever – jeg håber bare jeg ALDRIG får smerter/problemer igen!

Men efter noget nær 40 timers søvn siden mandag var jeg i dag klar til både job og træning. Pga. at ingen reelt ved hvad der foregår inde i mit hoved valgte jeg løbebåndet, så jeg kunne stoppe, hvis jeg fik smerter og samtidig kunne skåne ansigtet mod kulden. Det var som altid kedeligt – meeeen efter 3 dage helt uden træning, så var det stadig ganske fantastisk :) Det var et meget roligt træningspas i dag, hvilket også passede mig perfekt. Men i morgen sker der lidt mere – og jeg glæder mig meget til at prøve det. Det bliver super fedt at se hvad de næste 10-12 uger kommer til at betyde for formen, og så bliver det bare spændende at skulle træne lidt anderledes, og også lidt mindre.

En tanke om "I gang med det nye program."

Skriv et svar

