Ny push-up PR!!

Ny PR efter næsten 2 år

Så skete det endelig – efter næsten to år lykkedes det mig at slå min hidtidige push-up PR på 42 push ups. På trods af en mindre krise ved 40 fik jeg hevet mig selv op på hele 45 push ups (hmmm, jeg aner et mønster her!). Jeg må indrømme, at motivationen ikke har været voldsom stor i den her uge, for passene har simpelthen været så hårde, at jeg kun lige har kunnet hive mig igennem! Og ovenpå sidste uges skuffelse, så trængte jeg altså til lidt succes – noget jeg nærmest ikke troede var muligt med ugens program, som er steget fra først 35 push-ups til 40 og i dag til 45 i streg!

Men utroligt nok lykkedes det, og nu kan jeg glæder mig over en ny PR – en PR der dog kun skal holde 2-3 dage, da næste push-up pas byder på en maks-test, som gerne skal ende på minimum 50 for at jeg kan fortsætte tiil sidste uge af programmet! (jep, den er god uge – sidste uge!! Nej, jeg fatter heller ikke hvordan jeg skal trylle de sidste 50 push-ups frem i løbet af en uge!) Samtidig dog en dejlig PR da jeg jo blev snydt for en distance-PR i sidste uge;)

Jeg ved jo at flere af jer også er startet på challengen eller har overvejet det! jeg håber i hænger i, og vil selvfølgelig gerne høre hvordan det går jer… jeg kan kun sige, at det hjælper gevaldigt på motivationen, hvis først man har afsløret sit projekt – så kom endelig frit frem🙂 Skulle der være nogen der ikke har set mit oprindelige indlæg om mit push-up projekt, så kan jeg fortælle, at det er programmet fra one hundred pushups som jeg følger.

Up and down

I første omgang var jeg efter sidste uges løb bare rigtig glad for at jeg var stoppet og ikke havde risikeret at gøre problemet med knæet værre. Min DNF betyder stadig ikke det store for mig, men selve skaden begynder desværre at bekymre mig igen. I første omgang var jeg lykkelig over, at der var så stor bedring indenfor få dage, men nu efter et fys-besøg, hvile og lidt test af knæet begynder jeg at blive lidt frustreret.

Fyssens dom var endnu engang skraldespands-diagnosen løberknæ (dog for første gang i højre knæ), og det er årsagen til min frustration. Ikke fordi jeg har nogle indikationer på at det er rigtig slemt og kommer til at tage lang tid, men fordi jeg har været igennem hele møllen her tidligere. Faktisk er det 3. gang jeg bliver ramt af en skade der umiddelbart bunder i at jeg ikke er stærk nok i hofte/bækken regionen bl.a. gluteus medium. MEN ALTSÅ – jeg har jo siden august lavet øvelser for det. Og jeg har faktisk LAVET dem, og er også blevet testet flere gange, hvor det var tydeligt at jeg var blevet meget meget stærkere (og hvor det også var tydeligt, at jeg i starten var i en sørgelig forfatning!). Og det frustrerer mig en smule, for jeg havde virkelig håbet at jeg ikke skulle se mere til det her problem.

Det er selvfølgelig også positivt fordi jeg har en ide om hvad der skal til. Den tunge tunge styrketræning er genoptaget (det gør avs – det er fantastisk!) og så ruller jeg rundt på min foam roller.. Men igen også ekstra frustrerende fordi jeg igen tænker, at der måske er flere årsager….

Og som jeg har nævnt tidligere, så ved jeg godt hvor jeg bør prøve at overveje ændringer. På løbestilen og måske endda på skovalget. Netop sko og løbestil er jo et hot topic, men samtidig et emne jeg virkelig ikke ved noget om. Jeg har dog en ide om, at jeg bør kigge nærmere på det…. (og som altid, så modtages input meget gerne! Både hvis du har erfaringer eller ved noget om den her sko-løbestils-religions-krig det nærmest har udviklet sig til)

Skriv et svar

