Tilbage til den gamle løbeplan

Tilbage før jul var jeg jo som bekendt ramt af knæproblemer der utroligt meget lignede det jeg oplever lige nu. Efter 1½ måned pose ordineret af flere velmenende behandlere var der ingenting sket! Da en scanning til fyssens store forundring viste at alt var fint, blev jeg sat i gang med et løbeprogram som startede ud på noget a la 3 min løb, 1 min gang som blev gentaget 3 gange! Med passende fremskridt var jeg på den plan løbende ret hurtigt igen.

På den en gang til

Da mine symptomer mere og mere ligner det jeg oplevede sidst er jeg i dag begyndt på samme løbeplan. Eller det vil sige, i hvert fald noget der er inspireret deraf! I dag har jeg med stor succes løbet 5×4 minutter med 1 minuts pause imellem. Turen var en stor succes! Jeg strak for en sikkerheds skyld ud i alle pauser, men på intet tidspunkt mærkede jeg noget som helst. Heller ikke i løbet af dagen har jeg mærket noget. (faktisk føltes det ligefrem bedre efter de 3,5 km end inden, hvor jeg ikke kunne gå frit ned af trappen)

Så jeg føler nu jeg er på rette vej! Jeg vidste måske godt hele tiden at det var den her vej jeg skulle, men man er jo nok ofte lige lidt for optimistisk og dumdristig – for hvis det nu lige kunne lykkes at springe et par trin over, så vil man jo egentlig gerne det. Men det der vigtigt er såmænd også bare, at jeg er på rette vej nu!

Løbe-hoppe-bånd

Faktisk var dagens løbetur ikke noget jeg havde planlagt. Planen var faktisk at lave en god omgang styrketræning, men inden jeg nåede så langt fik jeg altså forvildet mig hen til fitnesscenterets løbebånd, hvor det i dag gik løs. Det er nogen måneder siden jeg sidst har været på sådan et – og hold da op hvor kunne det mærkes! Sådan et apparat fjedrer jo så meget, at når man også lige har 10 cm hæl i skoen med god stødabsorbering, ja så er det nærmest en ren hoppepude! Så jeg morede mig gevaldigt – hvilket jeg nok bare kan glæde mig over, da jeg ellers nok havde kedet mig..

Selvom der blev hoppet, så var det altså en god fornemmelse i knæet (og i maven) bagefter, så selvom det ikke er det mest spændende, så kan det altså godt tænkes, at jeg tager flere af mine ture her i starten på apparatet🙂

Teaser…….

Den opmærksomme læser har nok bemærket, at jeg har holdt mig meget i ro på bloggen indtil nu, ligesom min trænings og løbe-begejstring har været noget afdæmpet i forhold til tidligere. Det er delvist resultatet af frustrationerne over at have fået en skade endnu engang, og delvist frustrationer og andre ting, som i lige må vente lidt med at blive indviet i.. Samtidig har jeg tænkt meget! Jep, 1. salen har ligefrem været på overarbejde! Der skal nogle ændringer til! Men der skal også lige afklaring på noget til før jeg helt kan stille mig fast på hvordan de her ændringer mere præcist skal være.

Så snart der er afklaring og jeg har diskuteret færdigt med mig selv lover jeg dog at fortælle mere🙂 Ellers så god dag og god træning derude…😉

Skriv et svar

