Ingen rigtig lørdag – uden parkrun!

En 5 km succes!

Selvom det var under en uge siden jeg havde løbet 5 km i streg med knap så stor succes, så kunne jeg altså ikke holde mig væk fra lørdagens parkrun i fælledparken. Jeg havde forsøgt at melde mig som hjælper, men da der allerede var fuldt hjælper-hold, ja så endte jeg med at overbevise mig selv om, at jeg godt lige kunne prøve at løbe… bare sådan stille og roligt.. og måske med nogle indlagte pauser.

De indlagte pauser blev inden starten ændret til en pause, og som i sikkert allerede har gættet, ja så blev pausen rykket et par gange, indtil den til sidst blev aflyst, da det ikke længere kunne betale sig! Men, det gik også rigtig godt, og jeg følte på intet tidspunkt ubehag eller noget der lignede (jo måske lidt vejrtrækningsmæssigt, da kroppen syntes det var lidt hårdt, selvom tempoet ikke var i top).

Som jeg har omtalt, så er jeg gået til den med styrketræningen, hvilket afsløres af nogle af dagens billeder nedenfor, som alle er taget af Jan K. Madsen. Alle billeder kan i øvrigt ses her

Før starten har Jan fanget mig i et umiddelbart lidt sjovt billede. Jeg kan afsløre, at jeg står og prøver at vække lårene til live med lidt morgen-massage. Fredag havde nemlig budt på en hårdt omgang styrketræning af benene, som bestemt kunne mærkes allerede inden dagens løb.

Og her prøver jeg lige at vække mine stakkels bicepsmuskler, som jeg havde mishandlet en smule torsdag, og som stadig gjorde en del ondt i går.

Men så fik jeg faktisk også kroppen i gang og kom afsted. Et af dagens fokuspunkter var at forsøge at undgå alt for lange skridt og de dertil hørende landinger, som kan være ekstra hårde for knæene.

Og endnu et af Jans pletskud🙂

Og så blev jeg gammel…

Som sagt gik de 5 km fint. Jeg oplevede ingen ubehag eller smerter i knæet, og var derfor selvfølgelig meget glad bagefter. 2 timer efter følte jeg mig imidlertid meget meget gammel og ussel. For lårene spændte ret hurtigt efter løbet fuldstændig til, og har givet mig sindsygt ømme lår! Almindelig gang var til at klare, men alt derudover har været helt og aldeles umuligt.. Så jeg har brugt resten af lørdagen og dagen i dag på at slappe af (ja ja 202 push-ups og nogle core øvelser er det da blevet til, men ellers er der blevet slappet af;) )… Og selvom jeg jo til dels godt kan lide den her smerte – når altså bare det er muskelsmerter, ja så tror nok lige at jeg springer styrketræningen af benene over i morgen😉

Og mht løbet, så var det selvfølgelig skønt at kunne løbe 5 km i streg. Men jeg er godt klar over, at der stadig skal passes på. Derfor går jeg nu igen tilbage til min løb/gå løbeplan, og hvis benene kan klare løb i morgen, så bliver det nok igen noget med nogle intervaller af maks 6 minutters varighed🙂

 

Skriv et svar

