En weekend med masser af løb og knap så meget søvn.

Så er jeg hjemme igen, og har sovet de første mange timer, så jeg igen fungerer:)

24Run i Holte

I går klokken 10.00 lød startskudet i Holte. Jeg skulle først på banen i Holte klokken 14, så jeg kom først frem lidt senere. Jeg var deltager på et 12 mands stafethold, hvor vi skulle skiftes til at gennemløbe en 2,55 km rute. Ruten var meget kuperet og gik gennem skov og rundt på stadion inden man igen var i mål. Det var en rigtig fin rute, men den var bestemt hård.

Vi løb 3 mand på skift i 2 timer ad gangen – et system som var både simpelt, og fungerede rigtig fint. Klokken 14 stillede jeg til start som første mand på mit hold, og løb min hurtigste tid med en gennemsnitshastighed meget tæt på de 5 min/km. Endnu 3 ture blev det til på de 2 timer, og tempoet gik godt nok lidt ned, men var stadig rigtig fint. Underlaget var jo på skovbunden det meste af vejen, og selvom skovbunden var dejlig blød, så var der også en del store sten og grene på ruten. Bestemt ikke noget der normalt skulle give problemer, men for ikke at risikere at træde forkert og få problemer med knæet, så valgte jeg ikke at løbe, da det var helt mørkt. Derfor fik jeg lidt spredte ture for resten.

Så inden sengetid fik jeg en enkelt tur – en tur hvor jeg godt kunne mærke, at nu skulle jeg droppe tempo og bare løbe sikkert for ikke at belaste knæet. Klokken 5 næste morgen stod jeg igen klar til to ture. Det var ikke blevet til meget søvn, og det foregik på den måde, at jeg væltede ud af soveposen, smed mit ekstratøj og løb… Og med knæet i baghovedet, ja så var tempoet nu sat endnu lidt ned, hvor det blev resten af tiden. 2 ture blev det til, inden jeg kunne komme hen og få lidt dejlig morgenmad.

Klar i skiftezonen. Foto: Dennis Priskorn

 

Her løber jeg i mål på en af mine første 4 ture. Foto: Dennis Priskorn

Vejret var nogenlunde med os i går, men i dag holdt det lidt hårdt! Det var rigtig koldt, blæsende og også med en smule regn. Så jeg fik en god gang afkøling inden jeg kunne tage min sidste tur.

Hygge med løbeklubben

Når vi ikke var ude på ruten, så blev der snakket, spist og hygget i lejren. Vi var 30 mand fra løbeklubben på facebook, og der var en super stemning i lejren. Jeg kendte i forvejen omkring halvdelen, og der var derfor en masse snak omkring hvad der var sket siden sidst, hvordan det nu lige gik osv, samtidig med at man også snakkede med en masse nye mennesker og lærte dem at kende – ganske enkelt bare rigtig hyggeligt!

Som parkrunner var det også en fornøjelse at se flere andre parkrunners, og ikke mindst at få opbakning ude på ruten fra dem man har mødt via parkrun (endnu en årsag til at komme afsted til parkrun og møde en masse dejlige mennesker) Derudover var der også andre deltagere jeg kendte, og det var dejligt at spurte forbi 6 timers løberne og lige heppe dem videre🙂 når man ikke selv sad i lejren og heppede på dem der løb forbi. Jo længere man kom i løbet, jo mere steg respekten selvfølgelig også for 24 timers løberne, som også fik sin portion hep med på vej rundt – total seje mennesker!!

Ingen rigtig lørdag uden parkrun

Umiddelbart betød weekenden løb jo et afbud til parkrun, meeeen da jeg alligevel skulle ind forbi arbejdet, og dermed cykle lige forbi parkrun – ja så tog jeg da også lige et par omgange med parkrunnerne. For første gang i min parkrunner karriere var det endnu i godt vejr! Noget der gav lidt ekstra sekunder på kontoen, da jeg måtte stoppe op og kæmpe med at få noget af tøjet af.

Så alt i alt har min weekend budt på over 25 km. Alle km er gået uden problemer med knæet, men jeg har også været bevidst om, at der ikke skulle løbes til på de sidste 10 km, og der skulle bestemt heller ikke flere km på over sådan 2 dage på nuværende tidspunkt. Men det er bestemt positivt at jeg allerede nu kan løbe så meget igen🙂 Alt i alt også en skøn weekend – nu ser jeg bare frem til tirsdag, hvor den står på city-orienteringsløb på Østerbro🙂

Lækkert parkrun vejr i Fælledparken. Foto: Henrik Mehlsen

Målstregen er netop passeret, og jeg har vist lige meddelt, at det godt nok var hårdt! Foto: Henrik Mehlsen

2 thoughts on “En weekend med masser af løb og knap så meget søvn.

  1. Åh, hvor ser de billeder fra Holte skønne ud! Jeg havde en vidunderlig dag sidste år, og er virkelig ked af, jeg måtte melde afbud i år (men desværre var der lige en lille ting kaldet arbejde, der også skulle passes). Fik dog tid til et københavns parkrun, hvor jeg prøvede den fine Amager Strandpark – superlækkert sted, og meget flinke mennesker. Men næste gang jeg er i staden kigger jeg klart forbi Fælledparken🙂
    Skønt du er på vej tilbage efter endnu en dum knæskade

    • Det var også bare en super tur – håber du kan få det presset ind næste år🙂 Lyder ellers også hyggeligt med parkrun – jeg har desværre endnu ikke været forbi Amager Strandpark – nok fordi Fælledparken ligger så dejligt tæt på😉

Skriv et svar

