Frygten for fyssen og succesen i at både løbe og svede samtidig!!!

Fys-skade

En lidt underlig uge er snart slut. Den startede godt med city-orienteringsløb, men onsdag morgen kom der andre boller på suppen. Jeg tog nemlig til fys, som gav mig en lidt hård omgang, hvilket resulterede i, at jeg faktisk ikke kunne bøje mit knæ og dermed gå uden smerter hele onsdag, torsdag, fredag og igen lørdag!! Det var en meget underlig fornemmelse, og jeg har ikke haft så ondt i knæet siden ugen efter jeg fik problemer med knæet, så jeg var lidt bekymret for, om det var helt skidt igen….

Tilbage på løbebåndet

I morges gik den altså ikke længere. Jeg havde hverken kunnet gå eller cykle uden smerter, så træningen havde faktisk været rimelig meget på stand by siden onsdag (har så også haft rigeligt travlt med andre ting – crazy week!) Så i morges måtte jeg på løbebåndet igen! Jeg valgte løbebåndet fordi det bare er så meget lettere for mig at stoppe i tide når jeg er på båndet, end når jeg løber ude (det handler nok om at jeg planlægger turen på forhånd, og derfor også gerne vil fuldføre, hvor jeg faktisk har det helt fint med at stoppe på løbebåndet hvis det gør ondt – fordi jeg bare keder mig). Meget mod forventning gik det uden problemer – så meget uden problemer at jeg resten af dagen endnu ikke har haft smerter!

Det gik faktisk så godt, at jeg til sidst var nødt til at kaste mig over et par intervaller. Det var hverken lange eller vildt hårde intervaller, men det var intervaller! Det var fedt og en sejr! Og det fedeste…. ja det fedeste var sgu nok, at jeg kampsvedte efter turen!! Da jeg jo har udviklet en særlig evne til at løbe uden at svede, var den her svedetur lige var der var brug for🙂 Så nu glæder jeg mig bare til næste gang jeg skal i løbeskoene igen🙂 Og heldigvis ser det så ikke ud til, at knæet er gået i stykker igen, meeen jeg er godt nok i nogle overvejelser omkring hvorvidt jeg lige skal tage en pause med de fys-behandlinger ovenpå oplevelsen tidligere på ugen…

 

Skriv et svar

