Debut på ACT træning hos DÆK2

DÆK2
Siden jeg en dag cyklede forbi sådan en flok crossfittere har jeg været lidt mere end bare almindelig nysgerrig for selv at prøve. Selvom løbeklubben på facebook jo godt nok fokuserer på løb, ja så diskuteres der altså også andre ting derinde – bl.a crossfit. Jeg fandt derfor via et indlæg om crossfit frem til Dæk2, som jeg i nogle uger gerne har villet forsøge mig med.

Kort sagt (og halvt stjålet fra DÆK2s hjemmeside, så trænes der på DÆK2 ud fra konceptet Advanced Circuit Training (ACT), som er en træningsform for hele kroppen, hvor både muskler, led, sener og ikke mindst konditionen trænes. ACT er bl.a. inspireret af Crossfit, Training for Warriors og Boot Camp. Alt sammen nu kombineret på en ny spændende måde. Desuden skriver de, at grundideen er at skabe en stærk atletisk krop – så hey – det er jo bare lige mig ikke! (Hvis det hjælper mig nærmere de 100 pushups klager jeg jo bestemt heller ikke!!) Træningen foregår i DGI byens parkeringshus – udendørs hvis vejret er godt, og ellers indenfor.

Man skal kravle før man kan gå…. åbenbart
Som bekendt skulle knæet lige være med på ideen, så derfor var det først i går det gik løs! Men så gik det altså også løs… vi startede med at kravle!!! Jep lige præcis, og jeg kan hilse og sige at jeg er i knaldhamrende dårlig kravle-form! Og desuden kan jeg forsikre jer om, at prinsessehuden på mine håndflader er alt for følsomme til sådan noget kravlen på en udendørs træningsbane… Nå men altså, når jeg lige får opbygget lidt hård hud (tydeligvis tiltrængt), så er jeg sikker på at det bliver en fuldendt succes!

For faktisk er det eneste jeg lige kan sætte en finger på, netop at der ikke var rullet en rød løber ud for mig med lækker blødt underlag, som jeg kunne sætte mine hænder på når der skulle kravles, laves push ups eller laves burpes;) Resten var intet mindre end en super oplevelse. Super stemning, lækkert vejr, engageret instruktør, gode øvelser og ikke mindst bare fedt med en der bare siger “gør det, gør det”! Det var hårdt, men rigtig fedt. Jeg var løbet derhen, og selvom det var hårdt var der trods alt også energi til at lunte hjem igen.

Meeeeen næste gang må jeg nu nok lige give den en ekstra skalle (håber den hårde hud er udviklet til den tid), for jeg mangler lige noget ømhed i dag (ømheden og smerten er jo min ven!)….. Men til gengæld så er kroppen jo tydeligvis klar til lørdag!

For på lørdag går det løs med løb på Hærvejen… Så hvis ikke i allerede har besluttet jer for at deltage og fået tilmeldt dig , ja så kan jeg altså kun opfordre til at få det gjort. Jeg vil være at se på etape 2 og forhåbentligt holder knæet også til etape 3….. og forhåbentligt holder det også til at bære mig tilbage til aabenraa efter 3. etape😉

Skriv et svar

