Hærvejsløb og Aabenraa Bjergmarathon crash

Løbetur på Hærvejen
Så blev det endelig tid til Hærvejsløbet. Jeg kan ligeså godt være ærlig og indrømme, at jeg ikke har haft styr på noget som helst op til løbet. Der blev pakket et par timer før jeg skulle afsted og da jeg sad i det sønderjyske i går og min mor gerne lige vide hvor jeg skulle køres hen og hvornår, ja så måtte jeg ligesom til at få styr på det… Det lykkedes da også, og i morges røg jeg derfor i tøjet, klar til løb, som i kan se nedenfor….

Jep jeg måtte erkende at pakningen var gået lidt for hurtigt – find EN fejl!

Ja detaljerne var måske ikke helt på plads – trods alt havde jeg både min rygsæk og en højre og en venstre sko med til det sønderjyske.

Klokken 9.02 gik afgangen fra Hærvejen et sted 20 km syd for aabenraa. Selskabet var godt! Der var flere kendte ansigter, men også skønt at se at der var mange nye ansigter! Vi startede på en lille skovvej, der hurtigt blev til sådan nogle små stier af den der type som jeg bandede så meget over, da jeg løb . Jeg tog den derfor helt med ro og sendte gode tanker og krydsede fingre for at knæet holdt! Og det gjorde det! De første 10 km blev gennemført i gansk fin stil, og derfor gik det afsted på endnu en etape for mig – nemlig etapen som skulle gå forbi Bolderslev og Hjordkær – mit hood! Så det var jo en etape jeg havde set lidt frem til, og som jeg rigtig gerne ville løbe.

Her går starten på etape 2 – første etape for mit vedkommende. Foto: Michael Stokholm Jensen

Her går det løs på løbets anden etape. Jeg er bærer af løbets røde ko på mine første 10 km (slæbte alligevel på væske, mad og skiftetøj til en hær, så hvad fanden….) Foto: Michael Stokholm Jensen

Her løber vi i nærheden af Bolderslev. Foto: Michael Stokholm Jensen

Aabenraa Bjergmarathon crash
Faktisk gik det så godt, at jeg også fortsatte ud på 4. etape, men dog kun for at dreje af efter 2-3 km for at løbe tilbage til Aabenraa. Lige før jeg drejede af havde vi mødt marathonløberne fra aabenraa bjergmaarathon, som løb på samme rute. Desuden løb 10 km løberne på samme rute lige efter stedet hvor jeg drejede af. Så på et tidspunkt hvor jeg godt kunne mærke alle torsdagens squats i lårene, var det en succes at joine bjergmarathonløberne som snigløber – med alle de goder der hører til.;) Der var heppere, jeg inkasserer to x highfive og fik snakket lidt, og ikke mindst tog jeg mig sammen til at løbe ind til mål. Eller det vil sige at jeg nu stod af ruten 200 m før mål fordi der lige skulle hilses og snakkes lidt, og fordi jeg trods alt ikke ville løbe i mål som snigløber😉

Træt og glad
Så nu flades der ud på sofaen.. Jeg er træt og glad! Træt fordi det løb op i en 28,5 km, og dermed er den absolut længste tur siden knæproblemene. Og glad fordi knæe holdt hele vejen, og jeg altså tydeligvis er kommet et godt stykke ind i kampen igen, når jeg kan løbe de her 28,5 km🙂

Ahhh, og så også glad fordi der var lodtrækningspræmier til hærvejsløbet! Og ja jeg vandt! På min første etape vandt jeg en Hærvejsguide og på min anden etape vandt jeg et par kompressionsstrømper. Særligt guiden er jeg begejstret for – jeg kan slet ikke vente til jeg kommer hjem og fortæller kæresten om projekt sommerferie 2013 – løb/cykel/bevæg dig ad hærvejen! De nærmere detaljer følger, og der skal nok nogle aldeles gode ovrtalelsesevner til, men jeg skal nok arbejde for det….

Skriv et svar

