Der planlægges løbetræning og tænkes i “løb”

Så er det vist tid til at afsløre lidt mere om det her spændende project Y, som er et af projekterne der har stjålet en masse af min tid den sidste tid.

løb-lunt løbetræning
Project Y involverer nemlig blandt andet at jeg er blevet løbetræner for et begynderhold, der starter op på lørdag. Det er et spændende initiativ af DGI Storkøbenhavn og Kræftens bekæmpelse, og omhandler løb-lunt løbetræning på og omkring vestvolden ved Brønshøj. Målgruppen er altså begyndere – og det er nemlig netop en gruppe, som jeg finder super spændende! Så jeg glæder mig jo helt vildt!

Holdet tæller intet mindre end 27 deltagere og vi er to der skal stå for det (og faktisk så er der også hold i både Rødovre og Hvidovre – så det er jo super fedt, at der er så mange som gerne vil komme i gang med løb!). Jeg er netop kommet hjem efter at have været et smut ude i Brønshøj med den anden træner Susanne, hvor vi lige så lidt nærmere på området for at have en forestilling om hvor og hvordan de forskellige elementer af træningen kan foregå…. De sidste detaljer blev diskuteret og nu er vi bare helt klar og spændte (jeg er i hvert fald) for hvordan lørdagens træning kommer til at gå🙂

Frivillig hos DGI
Men project Y omhandler jo faktisk flere ting. For jeg har sgu fået et ben indenfor hos DGI Storkøbenhavn, og lige nu hiver de så lidt i armen også😉 Jeg har været til et møde omkring det at være frivillig hos DGI og om hvordan de gerne vil bruge os mv, og jeg er altså intet mindre end begejstret! Det er super engagerede og kompetente mennesker jeg lige pludselig er kommet i selskab med! Der er ingen tvivl om at der åbner sig masser af muligheder den vej. Hvis ideen er god nok, så er der nogen der står bag en – og hvad mere kan man ønske sig? Det giver mig muligheden for at arbejde med nogle ting indenfor særligt løb – som (hvis nogen skulle være i tvivl) jo virkelig er en af de ting jeg bare elsker! og samtidig er det jo en fantastisk mulighed for at lære og udvikle sig – så jeg er ovenud begejstret og glæder mig bare til det videre arbejde. Og så har jeg det i øvrigt helt fint med at ofre et par træningstimer på den konto😉

Skriv et svar

