Et skridt nærmere klubtrøjen.

Undskyldningerne var godt nok mange – onsdagens ACT træning havde indeholdt en voldsom mængde dødløft med alt for mange kg, og jeg følte mig faktisk ret død! De 28,5 km på hærvejen og deromkring havde altså også lige hevet lidt i knæet som en venlig reminder til mig om, at jeg nok lige skulle huske at tænke mig lidt om. Knæet var trods alt fint igen, så i sidste ende fik jeg taget mig sammen efter at have overbevist mig om, at jeg nok kunne finde ligeså mange undskyldninger i næste uge…

løb i klub
Og det jeg fik taget mig sammen til var nemlig at komme i gang med at træne i en klub – særligt med det formål at komme i gang med noget intervaltræning for at få lidt gang i stængerne. Så klokken 17.10 da AK73 træningen startede fra Idrætshuset på Østerbro stod jeg klar til det der hårde hårde intervalhalløj. Heldigvis startede vi ud med lidt opvarmningsløb i et passende snakke-tempo, og så stod den også på lidt teknik-træning inden det gik løs med 3*1000m efterfulgt af 5*200m. Og jeg var nu faktisk ret så sej til det. Den første årsag til successen var uden tvivl, at jeg rent faktisk løb alle intervaller! Det er jo netop allerede der jeg har fejlet, når jeg selv har forsøgt mig på intervaller! Men faktisk så formåede jeg også at holde et ret godt tempo – hvis jeg selv skal sige det. Jeg har dog stadig helt klart et problem – nemlig at presse mig selv! Jeg føler egentlig nok at jeg er ved at dø, men idet der løber en forbi og snakker til mig, ja så kan altså lidt for ubesværet svare og snakke løs! Når det så er sagt, så pressede jeg trods alt stadig mig selv mere end hvad jeg tidligere har gjort.For at undgå skader blev jeg da også sat til lige at tage den lidt med ro på de korte intervaller. Men håbet er da at jeg efter en tilvænningsperiode kan blive i stand til at presse mig selv og løbe helt igennem på intervallerne…. og jeg tror sgu på det!

Nu er det jo så heller ikke kun pga intervallerne, at jeg gerne vil til at løbe lidt i en klub, men også for at få lidt generel variation og ikke mindst nogen at snakke med på løbeturene;) Og der var sørme også andre snakkeglade mennesker på holdet, så også her var første gang en succes. Så jeg kan nok godt afsløre, at min indmeldelse til klubben er lige på trapperne… og at jeg faktisk ligefrem glæder mig til næste omgang intervaltræning🙂

One thought on “Et skridt nærmere klubtrøjen.

  1. Har lige et spørgsmål angående skade, så ville lige spørge dig da du selv har haft en skade  :)
    Jeg var ude og løbe i mandags og efterfølgende fik jeg rigtig ondt i knæet men igår havde knæet det fint igen og jeg løb en tur, men det skulle jeg ikke have gjort for jeg fik så ondt i mit knæ at jeg knapt nok kunne gå! Det irriterer mig så meget, for formen har aldrig været bedre og jeg er blevet så glad for løb. Så tænkte på hvad gjorde du for at komme over skaden og hvad med alternativ træning for at holde formen ved lige? :) 

Skriv et svar

