En af de dage hvor løbeskoene ikke rigtig gider ud og løbe…

Mine løbesko gad absolut ikke løbe i dag! Fra jeg stod op, selv da jeg var på arbejde, men særligt da jeg kom hjem igen skreg skoene inde fra skabet “LAAAAAD MIG VÆRE….. JEG GIDER IKKE!”. Så det var noget af en opgave at få mig sev i løbetøjet og komme ud af døren. Egentlig kunne jeg bare have droppet turen, men sagen er den, at jeg inderst inde godt var klar over, at jeg havde godt af at komme afsted lige netop i dag.

En af de bedste træninger længe
Og afsted kom jeg da! Og tænkt engang – det var sgu en af de fedeste træninger længe. Jeg gad absolut ikke de første 10 meter – og så var det glemt, og jeg fløj afsted! Jeg fløj så meget afsted at jeg efter to km måtte være meget bestemt og sætte tempoet ned og lige tage en slapper (klubtræningens intervaller har allerede efter første gang påvirket hoftebøjeren lidt, så der skal altså passes på med tempoet lige nu!). Tempoet blev sat ned, men frøken overskud her fløj stadig af sted uden de store anstrengelser. 6 km bev det til med en hastighed meget tæt på de 5 min/km – men vigtigst af alt – med kæmpe overskud! Fedt fedt fedt!!! 3-4 uger mere med ro og tilvænning til intervaller, og så glæder jeg mig altså til at prøve at teste tempoet lidt derefter🙂

Dagens anden træningsmæssigee succes kom hjemme på stuegulvet efter løbeturen (med en fantastisk dansk tennis-triumf i baggrunden på fjernsynet!)! Dagens planke skulle klares. Jeg er begyndt at lave en “flydende” planke, hvor jeg hvert 30 sekund skifter position uden at holde pause. Så den kører 30 sek i den ene side, så 30 sek lige planke, 30 sek planke i den anden side, og så tilbage til midten og den anden side igen osv…. And guess what! Jeg klarede hele 10 min i streg! Jep jeg er stolt! Fucking crazy stolt!

…. og dermed har jeg lært endnu mere om at det ikke kun handler om mængden af træningen, men mindst ligeså meget om kvaliteten! og på dagens 45 minutters træning – da var kvaliteten bare helt i top😉

Skriv et svar

