Ferietræning

Endelig blev det tid til lidt ferie. Jeg må indrømme at det var tiltrængt! Nogle hårde uger med masser at lave og samtidig med utrolig mange overvejelser om det ene og det andet har sat sine spor. Flere af jer kender det nok – når man er i det, så kan man fint holde den kørende, men tillader man lige at geare ned, så falder kroppen helt sammen. Det er nok det der har været undervejs for mig den sidste 1½ uges tid. De fleste træningspas har været en kamp og overskud har været en by i Rusland. Jeg har haft lidt problemer med kvalme – og så er jeg gået tilbage til barndomstilstande og har været ramt af køresyge nærmest så snart jeg har sat mig ind i et køretøj med mere end 2 hjul.

Derfor er det jo bare så skønt at have ferie og bruge al den tid på langs som kroppen kræver. Sjællands Odde er destinationen, og selvom nogle af jer allerede har lidt ondt af mig pga udsigten til dansk sommer den næste uges tid – så kan jeg berolige jer md, at jeg elsker den danske sommer – med al den regn den inkluderer – så no worries der😉

Når nu jeg har sagt at der slappes af, så er der selvfølgelig også tid til lidt træning. Kodeordet for ugens træning er variation, og jeg er indtil nu på rette vej. Første løbetur fandt sted 15 min efter ankomsten. Da jeg kan fare vild alle steder (senest mistede jeg orienteringen i H.C. Ørsteds Parken!) foregik denne tur 4 km ligeud ad en vej og så retur! Men i går var der variation for alle pengene! Grusvej, stier, skovbund, græsunderlag og strand. 8,6 kvalitetskilometer med kæresten som slentrede sig igennem uden en svedperle på panden, mens jeg altså igen i går kæmpede. Men det stopper ikke her! Når man nu er ude i naturen og har masser af plads, så var det oplags med lidt ACT inspireret crossfit/funktionel træning, så jeg spænede også lige rundt i haven i et kvarters tid for fuld power og lavede push-ups, burpees, sit-ups, lunges og squat efterfulgt af lidt core og planke-øvelser. Det var sgu fedt!

I dag har jeg så holdt en velfortjent slap-af-dag med fokus på god restitution:) Og jeg håber at det var hvad der var brug for, og at kroppen i morgen begynder at opføre sig lidt mere “kendt”, og så jeg kan komme videre med lidt mere varieret træning🙂

Skriv et svar

