Variation og restitution er vejen frem!

Variation, variation og variation
Træningen er stadig fokuseret på variation – og jeg må sgu sige, at jeg er stolt af mig selv! Tirsdagens træning var godt nok noget jeg kunne have præsteret hjemme i København. Træningen bestod nemlig af 20 km løb i Sidsel-slow-tempo. Der var godt nok lidt flere bakker, en noget skønnere udsigt og ikke mindst en ordentlig omgang vind. Men derudover, så var det bare en rigtig “Sidsel-træning”. Der var dog positive elementer, idet de 20 km blev gennemført i god stil. Jeg kæmpede de første 3 km, hvorefter det faktisk gik overraskende godt. Der måtte lave nogle stræk fra 10 til 17 km, da det strammede lidt til omkring knæet, men efter 17 km fløj jeg afsted og efter løbeturen føltes alt godt i knæet!🙂

Udsigten ud over vandet ved 19 af tirsdagens 20 km. Dejlig dansk sommer!

I går kom der så for alvor alternativ træning ind over træningen igen. 6 km løb i fantastisk dansk sommervejr med de her 17 grader og regn! Ja i tror måske det er løgn, men det er det perfekte løbevejr for mig – det var simpelthen skønt! og igen slap jeg for “kampen”. Efter løbet endte jeg nede på stranden hvor der var tid til en gentagelse med noget funktionel/cross inspireret træning. Massevis af squat, lunges, push ups, dips for triceps, burpees, sit ups og i dagens anledning både udfordrende løb på stenene på stranden (jeg har efterfølgende fundet ud af hvor jeg finder de mere sandede strande, som nok er mere egnede) og sprint tilbage på græs. 18 minutter for fuld power! Fucking fedt! Og jeg var fantastisk skøn bagefter! smurt ind i græs og jord på ryggen og benene! (Jeg overvejer allerede hvordan det modtages i Kbh hvis jeg tager de gode træningstakter med hjem igen og skal til at løbe gennem København iført ekstra lag græs og jord)

Om hemmeligheden var super restitutionsforhold er meget muligt. Onsdag bød i hvert fald på en 3 timers middagslur inden træningen😉 (noget der imidlertid ikke gjorde meget godt for nattesøvnen!)

Træningsudstyr
Bortset fra en elastik, løbesko og ur, så har al træningen været uden ekstra udstyr. På onsdag aftens gåtur fik jeg dog endnu et stykke udstyr – nemlig en squat-sten (som altså også kan bruges til lunges, maveøvelser og meget mere) Den er fin og flot og selvom jeg måtte slæbe den et par km hjem, så var det det hele værd – jeg kan kun sige, at jeg glæder mig til næste omgang træning🙂

Skriv et svar

