Agurketid!!

Agurketiden er over os og Danmark er tydeligvis gået i stå! Der bliver brugt ufattelig meget tid på at diskutere hvorvidt Herbert skal have lov til at tage i børnehaven i kjole og det faktum at man faktisk godt kan få en bøde for at slæbe tonsvis af øl og sodavand hjem fra Tyskland! Ja vi skal åbenbart have ondt af familien, som drikker så meget sodavand, at de risikerer en kæmpe-bøde, når de nu snart skal ned og proviantere, så de har sodavand nok til de næste mange ugers morgenmad (og alle øvrige måltider)! Ja og så må jeg jo desværre indrømme, at jeg også er ramt af agurketiden. Ting står lidt stille, der sker i hvert fald ikke så meget og nogle ting er nok nærmere gået lidt i agurk! Og netop derfor har bloggen været lidt stille..

Project X er stadig ongoing og omend jeg ikke kunne have ønsket mig en bedre start på det hele, ja så er der stadig et stykke til mål, og det tager kræfter, energi og tid. Imens kæmper jeg med en genoptræning! En genoptræning som er hårdere for mig den her gang end tidligere – på trods af at den kører skide godt! Mentalt er det tydeligvis bare hårdere den her gang. At igen skulle gøre det ene og det andet, og ikke mindst ikke kunne gøre alt. Frygten for den næste skade er kommet til at fylde mere end glæden over at jeg faktisk kan løbe rigtig mange km uden problemer på nuværende tidspunkt. Jeg har såmænd sagt højt, at jeg nok ikke løber Berlin Marathon – med forklaringen at jeg ikke vil risikere endnu en skade….

Alt dette har stjålet en stor del af overskudet og har skubbet træningslysten lidt i baggrunden. Varieret træning og øget intensitet, har holdt mig i gang, så jeg trods alt har elsket hver eneste træning – når først jeg blot er kommet afsted! Men det har holdt hårdt de sidste par uger. Det har været en kamp at få mig slæbt afsted, men jeg har gjort det! Eller det vil sige at jeg har løbet, for reel styrketræning har haft sit eget liv, push-ups er sådan noget jeg lader mænderne lave lige pt og core-træning er en by i Rusland! Sidste uges ferie var super for træningen! Der var mulighed for god variation (og nu faktisk også både noget styrke og core træning), og faktisk sluttede jeg ferien af med 4*800 m intervaller som jeg gennemførte med kun et 9 sek tidstab fra første til sidste interval! En kæmpe kæmpe sejr for mig!

Men nu hvor jeg er tilbage på Østerbros fortove, så kræver det bare så forbandet meget at mande sig op til træningen. Ingen strand, skov, natur og begrænset mængde frisk luft og med et energiniveau som allerede er stået af ved overvejelserne om at transportere mig ud til nogle lækre naturområder for at træne😉

Så hvad er løsningen? Tja, jeg håber lidt det går over, når nu agurketiden slutter… Jeg må måske også bare erkende at jeg jo er ligesom alle andre, og at manglende lyst bare er en del af gamet. Måske er det også netop meget sundt med sådan en periode – den har i hvert fald fået mig til at tænke mere kreativt, hvilket uden tvivl er godt for min træning… Så ja, måske i bare lige må finde jer i, at jeg er knap så aktiv en tid – i har vel også travlt med at nyde den skønne danske sommer🙂🙂

4 thoughts on “Agurketid!!

  1. Ja der sgu agurketid, når de fede danskere ikke bare kan fylde trailer, bil i ubegrænsede mængder med sukkervand til deres små børn😉

    Er ikke selv hellig, men bliver sgu snart flov over at være dansker!

    Super blog du laver😉

    • Tak for din kommentar, og ja altså jeg bliver sgu også en smule harm… Kunne have lavet et helt blogindlæg om hvor jeg faktisk så det største problem i den her sodavands-bøde-historie, men forsøger jo at holde mig til emnet😉

  2. Jeg tror det er meget naturligt motivationen (ligesom konditionen) svinger lidt op og ned, når man træner rigtig meget. Især når du har været så uheldig med hensyn til skader. Nogle perioder orker jeg ikke rigtig deltage i løb – så prøver jeg at fokusere på at lade uret blive hjemme og få mine løbeaktiviteter til at være sjove og sociale, måske prøve noget helt nyt… Det plejer at hjælpe ret hurtigt.
    Er det muligt, du har en lille bitte anelse præstationsangst (nu generaliserer jeg lige ud fra mig selv igen)? Jeg mener, om du er så forhippet på at gøre det ultragodt, at du ikke har lyst til at deltage i feks Berlin, hvis du ikke kan levere en superflot præstation?
    Håber løbeglæden snart finder hen til dig igen🙂

    • Jeg tror du har ret mht lysten – den svinger nok bare helt naturligt.. og mon ikke den vender tilbage igen – indtil da må i bare finde her i lidt agurketid her på bloggen med hvad dertil hører af manglende aktivitet og knap så nytænkende emner😉 Mht Berlin, så er det slet ikke sådan. Jeg er så meget hyggeløber at fokus på tid og præstation er minimal (i særdeleshed nu).. men måske troen på at skaderne bliver væk også kommer tilbage sammen med lysten🙂 (med tiden må frygten da helt sikkert blive mindre😉 )

Skriv et svar

